השבוע: שיבושים בבתי החולים

(0)
לדרג

שביתה כללית בכל בתי החולים בתחילת השבוע. יו"ר הר"י: החל מחודש יולי רופאים לא יעבדו שעות נוספות ולא יבצעו יותר מ-6 תורנויות בחודש

מאת: מערכת zap doctors

השבוע נפתח בשביתה כללית ארצית. בתי החולים יעבדו היום (א') במתכונת שבת, למעט בית חולים "זיו" בצפת בו הפעילות מתנהלת כרגיל.

בתוך כך, בין השעות 11:00 בבוקר ל-13:00 נערך אירוע מחאה במתחם חניון רידינג בת"א, במהלכו תוקם מדורה גדולה ברוח ל"ג בעומר, תחת הכותרת "הרופאים לא מוכנים להמשיך ולכבות שריפות". לאירוע המחאה יגיעו היום גם סטאז'רים.

ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית, אמר בעצרת המחאה: "לפני חודשיים הכרזנו על סכסוך עבודה. כעשרה חודשים אנו מנהלים משא ומתן על הסכם קיבוצי חדש. עם תחילת ההשבתות והעיצומים הפך המו"מ לאינטנסיבי יותר ולענייני יותר. אך עוד ארוכה הדרך. הפערים גדולים ונכונות האוצר להשקעה בבריאות עדיין זניחה ואפילו מעליבה".

ד"ר אידלמן ציין כי מבקר המדינה הצטרף בשבוע שעבר לדברי הרופאים שמתריעים על מותם של חולים בישראל עקב מחסור ברופאים ובתקני רופאים. "מבקר המדינה כותב שחור על גבי לבן שהחולים מתים. מדובר בתמותה ובתחלואה שניתן למנוע אותן. להבדיל מכל מערכות אחרות, ההשקעה בבריאות תציל חיי אדם היום, מחר ולתקופה ארוכה יותר".

ד"ר אידלמן הוסיף כי הרופאים נכונים למאבק ארוך ולא יוותרו עד אשר תושג מטרתם: "כבר היום אנחנו מודיעים שהחל מחודש יולי יעברו כל הרופאים לעבודה על פי התקן, ללא שעות נוספות לא מתוגמלות, לא יותר מ-6 תורנויות לחודש של מתמחים וללא תורנויות מומחים".

מה צפוי בהמשך השבוע?

מחר, יום ב' (23.5), מרפאות החוץ, אשפוז היום והמכונים בבתי החולים יהיו סגורים לקבלת חולים מבחוץ מאיכילוב ודרומה.

ביום ג' מרפאות החוץ, אשפוז היום והמכונים בבתי החולים יהיו סגורים לקבלת חולים מבחוץ מתל השומר וצפונה.

ביום ד' הפעילות בבתי החולים וקופות החולים תתקיים כרגיל.

ביום ה' צפויים שיבושים רבים חוצי מערכת הן במערך הניתוחי והן במרפאות החוץ. זאת, בשל "כנס עובדי קרינה", אליו יגיעו כל הרופאים אשר חשופים בעבודתם לקרינה, לרבות קרדיולוגים, אורולוגים, מרדימים, גסטרואנטרולוגים, אורתופדים, רופאי מחלות ריאה, רפואה גרעינית וכירורגיית כלי דם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום