ל"ג בעומר: כללי בטיחות

(0)
לדרג

חגיגות ל"ג בעומר מחייבות נקיטת משנה זהירות בכל הנוגע למדורות. במד"א נערכים לאירוע ומפרסמים הנחיות בטיחות מפני האש

מאת: מערכת zap doctors

במוצאי שבת יודלקו אלפי מדורות ברחבי הארץ, עם פתיחת חגיגות ל"ג בעומר. כוחות מד"א רבים יעמדו בכוננות גבוהה וינסו לתת מענה מיידי לכל צורך שעלול להתעורר. בערב ל"ג בעומר יסיירו מתנדבי מד"א בין המדורות ברחבי הארץ, יחלקו פליירים וינחו את החוגגים כיצד לשמור על המדורה מפני התפשטות האשש, באילו דרכים לכבותה ואיך לטפל בנפגעים.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "מדי שנה נפגעים חוגגים רבים עקב שימוש לא זהיר בחומרי בעירה ובנוזלים דליקים. אני מבקש מהציבור להקפיד למנות אדם בוגר כאחראי בכל מדורה, לרכז מיכלי מים בסמוך למוקד האש ולהזעיק מיידית את מד"א בכל מקרה של פגיעה".

להלן כללי עזרה ראשונה במקרה של פגיעה מאש:

1. במקרה שאש אחזה בבגדיו של אדם, יש להשכיבו על הקרקע ולגלגלו בעפר או לכבות את האש במים רבים. אפשר גם "להחניק" את האש על ידי כיסוי הנפגע בשמיכה רטובה, או במגבת גדולה כאשר ראש הנפגע נשאר חשוף.

2. אין להסיר או לתלוש בגדים חרוכים שנדבקו באזור הכוויה. במקרה של כוויה באזור מוגבל בגוף, יש לקרר מיד במים או להניח רטיות קרות ולחות (רצוי סטריליות) על הכוויה. ניתן להשתמש גם בממחטות בד או בגד. אין לנקב שלפוחיות ואין להסיר עור. כמו כן, אין למרוח על הכוויה משחות או חומרים שונים אחרים.

3. במקרה של חדירת גץ לעין, מומלץ לשטוף את העין היטב עם הרבה מים קרים.

4. מומלץ לנעול נעליים שלמות וללבוש מכנסיים ארוכים וחולצות עם שרוולים, כדי להגן על הגוף מפני גיצים וגחלים, וכן מעקיצות זוחלים ורמשים שונים הנמשכים לאור וחום המדורה.

5. בשל העשן הסמיך העולה מהמדורות ונושא איתו עפר רב שנחשב מסוכן לבריאות, ממליץ מד"א לקשישים, לנשים בהריון לחולי לב, ריאות ואסתמה, וכן לפעוטות להסתגר בבתים עם חלונות מוגפים.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה פלסטית, כוויות, רפואה אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום