מינון אנטיביוטיקה למבוגרים - מוגזם

(0)
לדרג

כמחצית מדיירי בתי אבות, עם חשד לדלקת בדרכי השתן, מטופלים באנטיביוטיקה. אולם, במרבית המקרים הטיפול אינו מתאים ועלול לגרום לבעיה של עמידות לתרופה

מאת: מערכת zap doctors

ממחקר חדש, אשר פורסם בגיליון מרץ של כתב העת Archives of Internal Medicine, עולה כי דיירי בתי אבות עם חשד לדלקת בדרכי השתן מקבלים טיפול אנטיביוטי, לעתים ללא צורך.

במחקר זה בדקו החוקרים את אופן הטיפול בדלקת בדרכי השתן אצל מטופלים בבתי אבות. מדגם המחקר כלל למעלה מ-130 מטופלים עם כ-170 אירועים של זיהום בדרכי השתן.

מהתוצאות עולה כי למעלה ממחצית החולים קיבלו טיפול אנטיביוטי, כאשר ב-70% מהמקרים הללו לא ניתן הטיפול האנטיביוטי המתאים ביותר, לפי הנחיות האיגוד האמריקאי למחלות זיהומיות. בקרוב למחצית מהמטופלים בתכשירים אנטיביוטיים המינון שניתן לא הותאם לתפקוד הכלייתי ובקרוב ל-70% ניתן טיפול למשך זמן ארוך מהדרוש.

במקרים רבים ניתן טיפול אנטיביוטי, למרות העדר אבחנה מוגדרת של זיהום בדרכי השתן, ומטופלים אלה היו בסיכון גבוה להופעת חיידקים הדורשים טיפול במערכת העיכול.

החוקרים מסכמים כי יש מקום לשיפור בטיפול בדלקות בדרכי שתן בדיירי בתי אבות. שימוש יתר באנטיביוטיקה, לעתים כתוצאה מלחץ של בית האבות או של המשפחה, עלול לגרום לבעיית עמידות בעתיד.

בואו לדבר על זה בפורום אורולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום