יותר רופאים עוזבים את המקצוע

(0)
לדרג

סקר חדש ומקיף מגלה כי 1 מ-8 רופאים לא עובדים יותר בישראל: 5.5% עזבו את מקצוע הרפואה בעשור האחרון ו-6.5% מועסקים בחו"ל

מאת: מערכת zap doctors

עלייה בשיעור הרופאים שנוטשים את המקצוע בעשור האחרון. 12% מהרופאים, אשר קיבלו את רישיונם בישראל בשנות האלפיים, אינם מועסקים כרופאים בישראל. כך עולה מסקר טלפוני של 733 רופאים ורופאות, בוגרי הפקולטות לרפואה בישראל, אשר קיבלו את רישיונם בשנים 2000, 2002, 2004 ו?2006. המדגם מהווה 61% מאוכלוסיית הרופאים בשנתונים אלה. הסקר פורסם בחודש אפריל במגזין רפואה.

עוד נמצא כי שיעור הרופאים, שאינם פעילים בישראל, מורכב מ-5.5% רופאים שעזבו את המקצוע בתוספת 6.5% רופאים השוהים בחו"ל. יש לציין, כי שיעור העזיבה בשני השנתונים המוקדמים יחסית, 2000 ו-2002, גבוה יותר ועומד על 8%.

בין העוזבים: רווקים וללא התמחות

הבדלים מעניינים נמצאו בין הרופאים העוזבים לרופאים הנשארים: בקרב העוזבים יש פחות נשואים, מאשר בקרב הנשארים (58% לעומת 82%), פחות בעלי ילדים (66% לעומת 80%). רוב הנוטשים לא עשו התמחות (84% לעומת 8%). ממצא זה מוסבר בכך שמרבית העוזבים עזבו לפני תחילת ההתמחות (55%) או במהלכה (29%).

מעבר לכך, 9% נוספים מהרופאים פנו לחברות השמה במטרה לבחון חלופות תעסוקתיות, ו?13% חושבים מעת לעת על עזיבה.

עוד עולה מהסקר כי שביעות רצון הרופאים מתנאי עבודתם ומשכרם נמוכה, בהשוואה לאלה שעזבו את המקצוע לטובת משרות אחרות (כגון: חברות טכנולוגיה, מחקר, חברות תרופות). לעומת זאת, שביעות רצון הרופאים הנשארים מעניין, אתגר ותוכן המקצוע גבוהה יותר מזאת של הרופאים העוזבים.

אחת השאלות המעניינות היא האם לאורך זמן אהבת המקצוע תמשיך להחזיק את הרופאים במקצוע, או שהחלופות הקיימות המציעות לרופא סביבת עבודה נעימה יותר ומשכורת גבוהה יותר תמשוך אליה יותר ויותר רופאים. נכון להיום, שיעור הרופאים שאינם חושבים על עזיבה עומד על 65% בלבד.

בתוך כך, חברת השמה המתמחה בהפניית עובדים להייטק העריכה לאחרונה כי במהלך השנים האחרונות עוזבים מידי שנה כ-40-50 רופאים את המקצוע. כיום נאמד מספר הרופאים המועסקים בתעשייה בכ-1,000 רופאים, ועוד כמה מאות נמצאים בשלבי קליטה או התלבטות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום