טיפול בנוגדני IgE יעיל באסתמה

(0)
לדרג

ממצא: ילדים עם אסתמה עיקשת, שסובלים גם מאלרגיה, מפיקים תועלת רבה מהוספת טיפול בנוגדני IgE. אולם, הבחירה בטיפול אינה מומלצת בשל חוסר ודאות לגבי בטיחותו

מאת: מערכת zap doctors

ידוע כי יש קשר ישיר בין התקפי קוצר נשימה לבין חשיפה לאלרגנים שונים בקרב ילדים הסובלים מאסטמה. גם לאחר ניסיונות להקטין חשיפות אלה, ותחת טיפול תרופתי מקובל, ילדים רבים לא משיגים שליטה טובה במחלה. אומליזומאב הוא נוגדן כנגד IgE, שאושר לאחרונה לשימוש בארה"ב ואירופה.

מטרת המחקר הנוכחי, שפורסם השבוע ב-New England Journal of Medicine, היתה לבדוק האם הוספת אומליזומאב לטיפול המקובל בילדים אסתמטיים ואלרגיים תשפר את השליטה במחלה.

שיטות

חוקרים מארה"ב ביצעו מחקר בהשתתפות ילדים בגילאי 6-20 הסובלים מאסטמה לא מאוזנת עיקשת בדרגת חומרה בינונית עד קשה. בנוסף, נכללו ילדים רגישים לפחות לאלרגן אחד על סמך תבחיני עור מקובלים. בארבעת השבועות הראשונים של המחקר טופלו כל המשתתפים בפרוטוקול מקובל לאסטמה כדי ליישר קו מבחינת הטיפול הבסיסי. לאחר מכן חולקו הילדים לארבע קבוצות אקראיות: שתי קבוצות קיבלו בנוסף לטיפול המקובל זריקות אומליזומאב פעם בשבועיים ופעם בארבעה שבועות. שתי הקבוצות הנותרות קיבלו זריקות פלצבו פעם בשבועיים או ארבעה שבועות. המחקר נמשך 60 שבועות ובוצע מעקב צמוד אחרי תסמיני אסטמה ואיכות חיים.

תוצאות

במחקר השתתפו 419 ילדים: 208 בקבוצת הטיפול ו-211 בקבוצת הביקורת.

ילדים בקבוצת הטיפול סבלו פחות מתסמיני אסטמה (1.48 ימים מתוך כל שבועיים מול 1.96 בקבוצת הביקורת - ירידה של 24%).

אחוז הילדים שנזקקו לאשפוז בתקופת המחקר ירד מ-6.3% ל-1.5%.

צריכת הסטרואידים הסיסטמיים והנשאפים ירדה באופן משמעותי בקבוצת הטיפול.

לא נרשמו תופעות לוואי חריגות בקבוצת הטיפול מול הביקורת.

מסקנה

העבודה הנוכחית מדגימה את המקום המרכזי של אלרגיה כמחוללת התקפי אסטמה. החוקרים הוכיחו שילדים אסתמטיים לא מאוזנים ואלרגים מפיקים תועלת רבה מהוספת טיפול בנוגדני IgE מונוקלונאליים. עם זאת, לאור המחיר הגבוה של הטיפול וחוסר הוודאות לגבי בטיחות ארוכת טווח הטיפול, נוגדן זה עדיין לא מומלץ כטיפול שגרתי בילדים.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסטמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום