טיפול בהתקרחות - שעיר לנצח

(0)
לדרג

לרוב, תופעת ההתקרחות נובעת מחסרים תזונתיים והפרעות הורמונליות. מלבד שמירה על אורח חיים בריא, ניתן לטפל בנשירת שיער באמצעים רפואיים

מאת: איילת אלקין, כתבת doctors

מדוע אנחנו מתקרחים? לדברי ד"ר בועז גבאי, אחראי רפואת עור של מחוז שרון שומרון של קופת חולים כללית ורופא בכיר באיכילוב, "להתקרחות יש סיבות רבות. הן מגוונות מאוד ומתחלקות בין חסרים תזונתיים, הפרעות הורמונאליות גנטיות ותרופות מסוימות שאנשים נוטלים".

אם כך, כיצד נלחמים בקרחת? לדברי גבאי, "הטיפול צריך להיות מכוון לסיבת ההקרחה וממוקד לפי החסר או ההפרעה. על רופא עור לערוך בירור לפני שהוא מטפל".

השלב הראשון בתהליך הבירור הוא בדיקה ויזואלית של רופא מומחה, לאחריה בדיקות דם ולעיתים גם בדיקה של השיער והקרקפת כדי לשלול מקרים של פתולוגיות של הקרקפת וביופסיות. לדברי ד"ר גבאי, ההקרחה יכולה לנבוע מבעיות הורמונאליות, בעיות בבלוטת התריס או בעיות גניקולוגיות למיניהן.

שוק תוספי המזון מציע מגוון רחב של מוצרים המבטיחים להשיב עטרה ליושנה ומנסים להשיב לגוף את החסרים שלו. גם עולם הסבונים, השמפו והתרסיסים למיניהם מבטיח פעמים רבות ניסים ונפלאות. עם זאת, לדברי ד"ר גבאי, במרבית המקרים מדובר במוצרים כלליים מאוד שאינם פותרים את הבעיה.

שעיר לנצח
שעיר לנצח

תרופה יעילה

התקווה לקירחים מגיעה דווקא מתחום התרופות: "אחד הפתרונות היעילים נגד התקרחות הוא תרופה בשם פרופסיה, שמטפלת בגורם להקרחה", מסביר ד"ר גבאי. "התרופה מורידה את רמות ה-DHT , חומר הנמצא ברמה גבוהה בקרקפת של מקריחים גברים. בנוסף לפעולתה בהורדת רמת החומר הזה, היא גם סלקטיבית לאזור הקרקפת ואינה מצמיחה שיער באזורים אחרים".

לדברי גבאי, "יעילות התרופה מוכחת מחקרית. היא נמצאת בשוק 20 שנה ובישראל כ-15 שנה. היא נמכרת רק במרשם ומיועדת רק לבני 18 ומעלה".

עם זאת, גם לפרופסיה יש חסרון: היא אינה מתאימה לנשים: "הפתרון הזה מיועד רק לגברים, והוא אסור לנשים", מדגיש ד"ר גבאי.

אז מה יעשו הנשים? "לנשים הטיפול היעיל ביותר הוא מינוקסי 2%. החומר הזה אושר לטיפול בנשים, עם 40 אחוזי יעילות", אומר ד"ר גבאי. "במקור התרופה מיועדת לטיפול ביתר לחץ דם אולם היא גם עוצרת את הנשירה".

בניגוד לפרופסיה המיועדת לשימוש גברים החל מגיל 18, הרי שעם מינוקסי ניתן להתחיל קודם גם בילדים. איך זה עובד? לדברי ד"ר גבאי, "מנגנון התרופה אינו מובן עד הסוף, אבל הוא מאריך את שלב הצמיחה של השיער. ברגע שהוא מאריך את תקופת הצמיחה, הוא מסמיך את השיער: רוב השיער עובר לשלב צמיחה".

לדברי ד"ר גבאי, כדאי להוסיף לשימוש התרופתי גם אורח חיים בריא ומאוזן: "צריך להקפיד על תזונה מאוזנת ולזכור שמחסור בחלבונים, ברזל ו-B12 יכול לגרום לנשירה".

ד"ר בועז גבאי, אחראי רפואת עור של מחוז שרון שומרון של קופת חולים כללית, רופא בכיר באיכילוב.

בואו לדבר על זה בפורום נשירת שיער והתקרחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום