שביתת הרופאים מתחדשת

(0)
לדרג

הרופאים חוזרים לנקוט בעיצומים בבתי החולים. ביום רביעי: שביתה מלאה של מרפאות הכללית בשרון ובדרום ובמרפאות לאומית במחוז ירושלים

מאת: מערכת zap doctors

בתי החולים הציבוריים והממשלתיים יפעלו היום (ג') במתכונת שבת. במסגרת העיצומים, יבוצעו רק ניתוחים וטיפולים דחופים, ביניהם טיפולים בחולי סרטן הפריה חוץ גופית ודיאליזה.

ההסתדרות הרפואית הודיעה כי מחר יושבתו באופן מלא מרפאות קופת חולים כללית במחוזות שרון שומרון (רעננה, הרצליה, כפר סבא, נתניה, חדרה) ודרום (באר שבע, קריית גת, נתיבות, אשקלון, שדרות) ובמרפאות קופת חולים לאומית במחוז ירושלים.

המו"מ בין הרופאים לאוצר, אשר נמשך מזה שמונה חודשים, עדיין לא מניב פירות, והפערים בין הצדדים ממשיכים להיות גדולים, בעיקר סביב שכר הרופאים, תקינה ושעון נוכחות. ביום חמישי צפויה להתקיים ישיבה נוספת בין הסתדרות הרופאים לבין האוצר.

הפסקת אש

בתוך כך, פרשיית דברי הממונה על השכר, אילן לוין, בנוגע לשביתת הרופאים הגיעה אתמול לסיומה עם שליחת מכתב התנצלות לרופאים. "אנו מברכים את מר אילן לוין על התנצלותו בפני ציבור הרופאים", נכתב בהודעת הר"י. "צר לנו כי מר לוין לא מצא לנכון להתנצל כבר בישיבת המו"מ האחרונה ביום חמישי. חבל שאף במכתב ההתנצלות ממשיך מר אילן לוין לערער על הלגיטימיות של מאבק הרופאים, חרף העובדה שמדובר בסכסוך לגיטימי משפטית ומוסרית".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום