העין מנבאת הצלחה בטיפול בדיכאון

(0)
לדרג

הדיכאון רואה לך בעיניים: נמצא כי תגובת האישונים של חולים הסובלים מדיכאון לטיפול קוגנטיבי - קטנה יותר, בהשוואה לתגובת אישונים של חולים שאינם מגיבים לטיפול

מאת: ד"ר עמית עקירוב

ידוע כי אחד הטיפולים היעילים נגד דיכאון הוא טיפול קוגניטיבי. ואולם, טיפול זה יעיל רק בכמחצית מהחולים הסובלים מדיכאון. בשלב זה, פסיכיאטרים רבים מתקשים להעריך מהו הטיפול הטוב ביותר בכל מקרה.

חוקרים מאוניברסיטת פיטסבורג מדווחים במאמר חדש שפורסם ב-Biological Psychiatry כי הערכת היקף הרחבת האישונים בעת אמירת מילים בעלות קונוטאציה רגשית, דוגמת "מוות" או "אשמה", היא דרך טובה לנבא מי מבין החולים הסובלים מדיכאון יגיב לטיפול קוגניטיבי.

במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לקבוע אם תגובת האישונים לגירוי רגשי עשויה לנבא אילו חולים יגיבו לטיפול קוגניטיבי. לשם כך, הם העריכו את תגובת האישונים למילים בעלות קונוטאציה רגשית ב-32 מבוגרים שאובחנו עם דיכאון חד-קוטבי. כל המשתתפים לקחו חלק ב-16-20 מפגשי טיפול קוגניטיבי

טיפול מוצלח - אישון קטן

מהתוצאות עולה כי בחולים שהגיבו לטיפול קוגניטיבי, תגובת האישונים היתה קטנה יותר בהשוואה לאלה שלא הגיבו לטיפול. אצל חולים בהם חל שיפור עם הטיפול, קוטר האישון היה קטן ב-0.1 מ"מ בהשוואה לחולים שלא הגיבו לטיפול.

בעקבות הממצאים, החוקרים סבורים כי הערכת היקף האישונים עשויה לסייע בבחירת החולים עם סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר לטיפול קוגניטיבי כנגד דיכאון. עם זאת, הם קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום דיכאון וכאב
פורום דיכאון - אבחון וטיפול

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום