ניתוח גינקולוגי בסיוע רובוט

(0)
לדרג

רובוט בשירות האדם: בעבר סייע רובוט "דה וינצ'י" להסרת גידול מהערמונית, כעת בוצעו באמצעותו שני ניתוחים חדשניים לשיקום רצפת האגן. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

פגיעה בתפקוד איברי האגן היא אחת הבעיות השכיחות בקרב נשים בשנות ה-40 לחייהן. עם זאת, רק שליש מהן פונות לייעוץ רפואי בכדי לטפל בבעיה.

רובוט "דה וינצ'י" הוא החידוש האחרון בביצוע ניתוחים כירורגים בתחום הגניקולוגיה. שני ניתוחים ראשונים מסוגם בצפון בוצעו לאחרונה ברמב"ם, במהלכם נותחו שתי נשים הסובלות מצניחה של איברי האגן. השימוש בטכניקה לשיקום רצפת האגן קיים בארץ בשני מרכזים רפואיים בלבד, הקריה הרפואית רמב"ם והדסה ירושלים.

לאחרונה נחנך רובוט ה"דה וינצ'י" ברמב"ם כאשר בוצע בעזרתו ניתוח הראשון בישראל להסרת גידול מהערמונית. לדברי ד"ר ליאור לבנשטיין, גינקולוג בכיר ומומחה לשיקום רצפת האגן במחלקת נשים ברמב"ם, לרובוט יש יתרונות רבים: "באמצעות הרובוט ניתן לבצע פעולות כירורגיות מסובכות שיד האדם מתקשה לבצע. הוא מאפשר למנתח לראות את שדה הניתוח בתמונת תלת מימד וברזולוציה גבוהה ביותר. מהלך הניתוח מבוצע ברמת דיוק גבוהה יותר עם כמות דימום פחותה, ובשל כך הסיכוי לסיבוכים נמוך יותר. הניתוח מבוצע בגישה לפרוסקופית על ידי מספר פתחים זעירים בדופן הבטן שגודלם מילימטרים ספורים; משך ההחלמה והאשפוז קצרים יותר ועוד".

רובוט דה ויצ
רובוט דה ויצ'י (צילום: יח"צ)

בשל יתרונות השיטה, כיום מרבית הניתוחים הגניקו-אונקולוגיים והאורו-גניקולוגיים במרכזים המובילים בארה"ב מבוצעים בעזרת הרובוט. ממחקרים שבוצעו בארה"ב עולה כי ההצלחה הכירורגית של ניתוחים רובוטים לשיקום רצפת האגן היא סביב 90%-95%. מדובר בשיעור הצלחה גבוה יחסית לשאר השיטות הקיימות לשיקום רצפת האגן.

ד"ר לבנשטיין, אשר הוביל את שני הניתוחים שבוצעו ברמב"ם יחד עם ד"ר אמנון עמית, מנהל היחידה לגניקולוגיה אונקולוגית ברמב"ם, צופה כי ה"דה וינצ'י", יהפוך לאורח קבוע בחדר הניתוח: "בעתיד הלא רחוק לעין נראה כי לרובוט יהיה מרכיב יותר דומיננטי בניתוחים הגניקולוגיים ובתחומים כירורגים נוספים".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן
פורום כירורגיה גינקולוגית - אנדוסקופיה ולפרוסקופיה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום