קפה מוגבר - סיכון לדליפת שתן

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא כי צריכת קפאין מוגברת (ארבע כוסות קפה ביום) בקרב נשים עלולה להעלות ב-20% את הסיכון לבעיות שליטה במתן שתן

מאת: ד"ר עמית עקירוב

נשים הנוהגות לצרוך כמות רבה של משקאות המכילים קפאין מצויות בסיכון יתר לדליפת שתן - כך עולה ממחקר חדש. התוצאות מצטרפות לעדויות סותרות בנוגע לשאלה אם קפאין מחמיר את התופעה הנפוצה. מהתוצאות עולה כי בהשוואה לנשים שצרכו את כמות הקפאין המעטה ביותר, בקרב אלה עם צריכת הקפאין הגבוהה ביותר (ארבע כוסות קפה ביום ומעלה) תועד סיכון גבוה יותר לאי-דליפת שתן במהלך ארבע שנים.

מדגם המחקר כלל למעלה מ-65 אלף נשים מארה"ב. מחצית היו בקבוצה שצרכה כמות קפאין מעטה - פחות מ-150 מ"ג ליום (מקבילה לפחות מכוס קפה ביום). 9% מהנשים צרכו 450 מ"ג קפאין ומעלה (מקבילה לארבע כוסות קפה ביום, או 10 כוסות תה או פחיות שתייה קלה המכילה קפאין).

בהשוואה לנשים שצרכו את הכמות המעטה ביותר של קפאין, בקרב אלה שצרכו את הכמות הגדולה ביותר תועדה עליה של כ-20% בסיכון להופעת בעיות תדירות הנוגעות לשליטה במתן שתן (לפחות אחת לשבוע).

החוקרים לא איתרן סיכון מוגבר בקרב נשים שצרכו כמות המקבילה לשלוש כוסות קפה ביום, או פחות. עם זאת, בקבוצת הנשים שצרכו את כמות הקפאין הגבוהה ביותר (4 כוסות קפה ביום ומעלה), תועד קשר ברור בין קפאין לבין דליפת שתן עקב דחיפות (Urge Incontinence).

בואו לדבר על זה בפורום דליפת/בריחת שתן וריצפת אגן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום