פג נותח בהצלחה במערכת העיכול

(0)
לדרג

הניתוח בוצע בביה"ח בנהריה בפג בן שבועיים, במשקל 1,100 גרם, שסבל ממום נדיר במערכת העיכול. האם הנרגשת: הילד שלי החל לבלוע ולאכול דרך הפה

מאת: מערכת zap doctors

בתחילת חודש פברואר ילדה רחל שרון מקיבוץ גשר זיו את בנה השלישי, מייקה, בשבוע ה-29 להריון במשקל 1,060 גרם. התינוק נולד, בבית החולים בנהריה, עם מום נדיר במערכת העיכול, אשר סיכן את חייו.

ד"ר ורד שפר-פליישר, רופאה בכירה בפגיית בית החולים, סיפרה: "הפג נולד עם מום בחלק העליון של מערכת העיכול, מום שמנע ממנו לבלוע, ולכן היה צריך לספק לו הזנה ישירות למעיים. זהו ניתוח מסוכן מאוד, בעיקר בשל גילו הצעיר, משקלו הקטן והתחלואה הנלוות בגלל היותו פג".

את הניתוח ביצעו ד"ר יחיאל שוויד, מנהל מחלקת כירורגיה ילדים, וד"ר אלון יולביץ', רופא בכיר במחלקה. ד"ר שוויד: "יש ניסיון רב בניתוחים מהסוג הזה ביילודים במשקל תקין, אולם לא התנסנו מעולם בניתוח כזה בפג במשקל כל כך נמוך, ולכן היה צורך בהתייעצות עם רופאים מומחים בעולם. לבסוף, החלטנו לבצע את הניתוח שעבר בהצלחה, כשמייקה בן שבועיים ושוקל כקילו ומאה גרם בלבד. ללא ספק זהו אתגר כירורגי ממעלה ראשונה. חשוב לציין כי הצלחה בניתוח הזה תלויה במרדימי הילדים ובטיפול המיטבי בשבועות שלאחר הניתוח על ידי צוות טיפול נמרץ פגים. אני שמח לראות שהתינוק השתקם והיום הוא משתחרר לביתו".

"זה בזכות הרופאים", אמרה בהתרגשות רחל, אמו של מייקה. "הילד שלי הצליח להתאושש, ולאט-לאט אף החל לבלוע ולאכול דרך הפה".

בואו לדבר על זה בפורום גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום