כולסטרול טוב - אריכות ימים

(0)
לדרג

ממחקר חדש עולה כי רמת HDL (כולסטרול טוב) גבוהה בקרב גברים מבוגרים קשורה באופן מובהק לסיכויי הישרדות גבוהים יותר עד גיל 85

מאת: ד"ר עמית עקירוב

ממחקר חדש שפורסם בגיליון פברואר של כתב העת American Journal of Cardiology עולה כי גברים עם רמת HDL (כולסטרול טוב) גבוהה יותר זכו להגיע לגיל 85 שנים בשכיחות גבוהה יותר.

במסגרת המחקר, החוקרים בדקו רשומות רפואיות של כ-650 גברים בגיל ממוצע של 65 שנים. הגברים חולקו ל-3 קבוצות לפי רמת HDL התחלתית - פחות מ-40 מ"ג לד"ל, בין 40-49 מ"ג לד"ל ו-50 מ"ג לד"ל ומעלה. בנוסף, אספו החוקרים נתונים אודות מחלות נלוות, גורמים הקשורים לאורח חיים, רמות שומנים בדם ושימוש בתרופות.

החוקרים מדווחים כי 375 גברים הגיעו לגיל 85 שנים, כאשר כל עליה של 10 מ"ג לד"ל של HDL לוותה בירידה של 14% בסיכון לתמותה לפני גיל 85.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לאחר תקנון לגורמי סיכון, רמת HDL גבוהה בגברים מבוגרים קשורה באופן מובהק לסיכויי הישרדות גבוהים יותר עד גיל 85. החוקרים מדגישים כי לא ברור האם מדובר בקשר סיבתי. כלומר, רמת HDL גבוהה יותר לא בהכרח גורמת לחיים ארוכים יותר. על כן, לא ברור האם יש מקום לטיפול להעלאת רמת HDL.

בואו לדבר על זה בפורום יתר כולסטרול וטריגליצרידים בדם - מניעה וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום