ממצא: ילדים לא מתאמנים מספיק

(0)
לדרג

משרד הבריאות האמריקאי ממליץ לבני נוער לעסוק בפעילות גופנית במשך שעה ביום. מחקר: רק רבע מהילדים המשחקים כדורגל, כדורסל ובייסבול עומדים בהמלצות אלה

מאת: מערכת zap doctors

על פי הנחיות משרד הבריאות האמריקאי משנת 2008, ההמלצה לילדים ומתבגרים בגילאי 6-17 שנים היא לעסוק בפעילות גופנית במשך 60 דקות ביום, כאשר עיקר הפעילות המומלצת היא פעילות אירובית מתונה עד נמרצת.

מתוצאות מחקר חדש, אשר פורסמו בכתב העת Archives of Pediatric and Adolescent Medicine, עולה כי השתתפות צעירים בפעילויות ספורט מאורגנות, כגון כדורסל, בייסבול או כדורגל, אינה מבטיחה עמידה בהמלצות הנוגעות לפעילות גופנית. כתוצאה מכך גדל הסיכוי כי צעירים אלה יסבלו בעתיד מהשמנה.

אימונים לא יעילים

במחקר הנוכחי, תיעדו החוקרים פעילות גופנית של 200 ילדים, בגילאי 7-14 שלקחו חלק ב-29 נבחרות כדורגל, כדורסל ובייסבול. הילדים ענדו במהלך הפעילות מדי-תאוצה, אשר מדדו את הפעילות. בנוסף, הורי הילדים מילאו שאלונים בנוגע לפרטים דמוגרפיים ואישיים.

מהתוצאות עולה כי כ-25% מהמשתתפים אכן עסקו בפעילות גופנית במשך 60 דקות ביום, בהתאם להמלצות. פחות מ-10% משחקני הבייסבול עמדו באותן הנחיות.

על פי החוקרים, הילדים מבזבזים זמן בהקשבה למאמנים או בהמתנה לחילוף במקום לרוץ ולשחק. נמצא כי הילדים עסקו בפעילות מתונה עד נמרצת במשך כ-45 דקות בממוצע, ובמשך כ-45% מזמן האימון הכולל.

כדורגל עדיף על כדורסל

כמו-כן, ילדים ששיחקו כדורגל עסקו בפעילות כ-13 דקות יותר בממוצע משחקני כדורסל ובייסבול. יתר על כן, בנים עסקו בפעילות כ-10 דקות יותר מבנות, וילדים צעירים (גילאי 7-10) עסקו בפעילות כ-7 דקות יותר מהילדים המבוגרים יותר (גילאי 11-14).

על פי ממצאי המחקר, נראה כי האימונים הנוכחיים לא תורמים באופן אופטימאלי למניעת עודף משקל.

החוקרים המליצו על קווים מנחים למדיניות, אשר מטרתה ניצול טוב יותר של אימוני הספורט. כחלק מהמדיניות, הוצע למאמנים ולהורים להדגיש את חשיבות ההשתתפות על פני התחרותיות.

בואו לדבר על זה בפורום אימון כושר גופני ותזונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום