אפו של צעיר נכרת - ושוחזר

(0)
לדרג

צעיר הגיע למרכז הרפואי רמב"ם לאחר שהיה קורבן לתקיפה אלימה. אפו שוחזר באמצעות השתלת עור שנלקח מהמצח. הנזק שנותר - צלקת קטנה במצח

מאת: מערכת zap doctors

'כיפה אדומה' בוצעה בצעיר מהצפון: ב' הגיע למיון במרכז הרפואי רמב"ם כשהוא פצוע קשות באזור הפנים ואפו נראה כאילו ננשך. כשהוא מטושטש מעוצמת הפציעות וכאביו, סיפר ב' כי נפל קורבן לתקיפה של גורמים עבריינים שארבו לו: "כמה זמן שהם חיפשו אותי", סיפר השבוע. "בסוף עשו לי אמבוש וחתכו אותי".

ב' היה מאושפז קרוב לשבועיים, כדי שהאזור הפציעה יירגע והצוות הרפואי יוכל להתחיל במלאכת השחזור, ללא חשש מזיהומים. בניגוד לזמן ההמתנה הארוך, ניתוח שחזור האף הוא הליך קצר. רמב"ם הוא המרכז הרפואי היחיד בארץ שבו מבצעים את שחזור האף בהרדמה מקומית, תהליך המקצר משמעותית את הניתוח מכשעתיים וחצי לשעה.

שחזור אף - אתגר לפלסטיקאי

ניתוח לשחזור אף מבוצע בשני שלבים. בשלב הראשון מוציאים מהמצח את פיסת העור הנדרשת לשחזור, ובשלב השני מניחים את הפיסה באזור החסר באף, מעצבים לפי הצורך ותופרים אותה לחלק שנותר מהאף הפגוע. בתוך שבועות ספורים, פיסת העור מיועדת להיקלט במקומה החדש על האף וכלי דם מתוך גדם האף אמורים לצמוח לתוכה ולספק אותה. לעתים יש צורך בשלבים נוספים כדי לעצב את האף ולהביאו למראה טבעי ביותר.

לדברי ד"ר יצחק רמון, רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית ומי שניתח את ב', שחזור האף מהווה אתגר למנתח הפלסטי: "האף המצוי במרכז הפנים, תורם רבות למראה שלנו, ולכן עיוות שלו מהווה בעיה אסתטית קשה. יש שיטות רבות לשחזור האף, אך המקום הקרוב ביותר לאף, המסוגל לספק רקמה בגודל ובעובי הנדרשים הינו המצח".

השבוע, בתום תהליך ההחלמה, הביע ב' שביעות רצון מתוצאות הניתוח: "כשהגעתי, הרופאים אמרו שיעשו כל מה שהם יכולים כדי לתקן את הנזק. עכשיו, אחרי כל הטיפולים, אני נראה כמעט כמו שנראיתי לפני המקרה".

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה פלסטית, כוויות, רפואה אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום