כיצד לטפל בגלי חום בגיל המעבר?

(0)
לדרג

סקירה: טיפול הורמונאלי בגלי חום יעיל פי 2 מטיפול בתמציות סויה. ואולם, צורת ההתמודדות משתנה מאישה לאישה, ויש המעדיפות להמתין עד להפחתת גלי החום

מאת: מערכת zap doctors

נשים רבות לאחר מנופאוזה (הפסקה מוחלטת של המחזור החודשי) סובלות מגלי חום, כאשר לפי הדיווחים בספרות הרפואית מדובר בממוצע של 30 עד 150 גלי חום בחודש. מחקרים רבים בחנו אמצעים לא הורמונאליים להקלה על תסמינים אלה. ממחקר חדש, אשר פורסם בגיליון מרץ של כתב העת Menopause, עולה כי טיפול הורמונלי חלופי יעיל יותר מתמציות סויה בהפחתת גלי חום לאחר מנופאוזה.

בסקירה חדשה של הספרות הרפואית, שכללה 19 מחקרים, ערכו החוקרים השוואה בין יעילות טיפול הורמונאלי חליפי לבין תמציות סויה ופלסבו להקלה על גלי חום בנשים לאחר מנופאוזה. הסקירה כללה כ-1,500 נשים, שמחציתן טופלו.

מהתוצאות עולה כי תחת טיפול הורמונאלי חליפי חלה ירידה ממוצעת של כ-24 גלי חום בחודש. בנשים שנטלו תמציות סויה תועדה ירידה ממוצעת של כ-12 גלי חום בחודש.

החוקרים מסכמים כי הטיפול הטוב ביותר לגלי חום הוא טיפול הורמונאלי חליפי, ולאחריו תמציות סויה. יש לזכור כי ההתמודדות עם גלי חום משתנה מאישה לאישה. יש המעדיפות טיפול בהורמונים, יש המעדיפות סויה ויש הבוחרות לחכות עד להפחתה טבעית של גלי החום.

בואו לדבר על זה בפורום גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום