מה עושים כשלתינוק כואבת הבטן?

(0)
לדרג

הורים רבים מחפשים באינטרנט טיפולים משלימים להקלה על כאבי הבטן של ילדיהם, אף שאין מחקרים המוכיחים את יעילותם. התרופה המומלצת: חום ואהבה

מאת: מערכת zap doctors

אימהות לתינוקות שנוהגים לבכות הרבה מספרות כי הן מנסות להשתמש באמצעים רבים כדי להקל על כאבי הבטן של ילדיהן. במאמר חדש, שפורסם בכתב העת Pediatrics, מציינים החוקרים כי חיפוש קצר ברשת האינטרנט עשוי להוביל הורים רבים להאמין כי יש טיפולים מוכחים להקלה על כאבי בטן בתינוקות.

התרופה הכי טובה - חום ואהבה

במאמר החדש מסכמים החוקרים את העדויות אודות טיפולי רפואה משלימה ותוספי תזונה להקלה על כאבי בטן - כולל תמציות צמחי מרפא, מי סוכר, פרוביוטיקה, עיסויים ורפלקסולוגיה. החוקרים זיהו 15 מחקרים שכללו למעלה מ-900 תינוקות, וערכו השוואה בין טיפולים אלה לבין שימוש בפלסבו.

החוקרים כותבים כי בספרות הרפואית ניתן למצוא עדויות, לפיהן יש לש?מר השפעה חיובית על כאבי בטן בתינוקות, כאשר אחד המחקרים הראה הקלה על כאבי הבטן ב-65% מהתינוקות שקיבלו את הטיפול לפני ארוחות. תוצאות דומות זוהו במחקר אחר של תה צמחי שכלל שמר, קמומיל ועשבי מרפא אחרים. עם זאת, המחקרים היו מעטים עם מרווחים גדולים ביניהם, ואף אחד מהם לא היה מחקר מדעי. חלק מהמחקרים כללו מספר קטן של ילדים, ואחרים לא היו סמויים, דבר שעשוי להטות את התוצאות.

החוקרים מציעים להימנע מטיפולים אלטרנטיביים לכאבי בטן. מדובר במצב שפיר החולף בעצמו, מכאן שחום ואהבה מהווים כיום את הגישה הטיפולית הטובה ביותר.

בואו לדבר על זה בפורום גזים ובעיות בדרכי העיכול בקרב ילדים ותינוקות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום