הרופאים מכריזים: שביתה ליומיים

(0)
לדרג

שביתת אזהרה בת 48 שעות תחל ביום ג'. בתי החולים יפעלו במתכונת שבת. יו"ר הר"י: אנו קוראים לאוצר לנצל את הימים הקרובים בכדי לקדם את המו"מ

מאת: מערכת zap doctors

הערב (א) החליטו חברי הנהלת ההסתדרות הרפואית להכריז על שביתת אזהרה בת יומיים שתחל ביום שלישי בבוקר. זאת, על מנת לאפשר לאוצר לנצל את התקופה הזו לחידוש המשא ומתן ולמציאת פיתרון הולם לבעיות הקשות בבתי החולים ובמרפאות הציבוריות.

שביתת האזהרה תהיה בתוקף בכל מערכת הבריאות הציבורית בארץ. בתי החולים יפעלו במתכונת שבת. בקופות החולים לאומית וכללית השביתה תהיה בת 24 שעות, המרפאות תהיינה סגורות ובכל אזור תישאר מרפאת חירום פתוחה.

יו"ר הר"י, ד"ר ליאוניד אידלמן, אמר: "עשר שנים פעלנו מול משרדי הממשלה על מנת להתריע על הבעיות הגדולות במערכת הרפואה הציבורית. ראינו שדבר לא נעשה. בשנה האחרונה, כאשר הבנו שהמצב מחריף, החלטנו לפעול באופן נחרץ יותר מול האוצר. לאחר חודשים של משא ומתן, צר לי לומר כי האוצר אינו מעוניין בהבראת המערכת, בהוספת מיטות בבתי החולים, בהוספת תקנים לרופאים, ובטיפול מעמיק בבעיות הקיימות".

ההכרזה הערב על שביתת אזהרה באה בהמשך למכתב אזהרה שהר"י שלחה ביום ו' האחרון לאילן לוין, הממונה על השכר במשרד האוצר. במכתב הזהירה כי בכוונתה לנקוט בצעדים ארגוניים.

ממשרד הבריאות נמסר כי ההכרזה הנוכחית של ההסתדרות הרפואית על שביתה במערכת הבריאות מביאה את המשא ומתן לישורת האחרונה. משרד הבריאות יכנס את כל הגורמים האחראים בדרישה לגלות אחריות ולמצות את הדיון להשגת הסכם, כדי לא לפגוע בציבור החולים. בין השאר יפרסם משרד הבריאות קווים מנחים לבתי החולים וקופות החולים ויקבע הגבלות לקיום שביתה במתכונת שבת, במטרה למזער את הפגיעה במערכת הבריאות ובציבור החולים.

בתוך כך, נציגי עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים חזרו בהם מאיומי השביתה לאחר שהגיעו להסכמה עם האוצר ביום שישי. על פי ההסכם, העובדים יקבלו את תוספות השכר שהובטחו להם: 5% רטרואקטיבית החל מאוגוסט 2010 והעלאה נוספת של 3% החל מאוגוסט 2011.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום