אסתמה - גורם סיכון למחלות לב

(0)
לדרג

ממצא: חולי אסתמה נמצאים בסיכון מוגבר לסוכרת ומחלות לב, פי 2 ו-1.5 בהתאמה, בהשוואה לחולים ללא אסתמה. בנוסף, אסתמה מגבירה סיכון למחלות דלקתיות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

חולי אסטמה נמצאים בסיכון כפול לתחלואה בסוכרת ובסיכון של 50% למחלת עורקים כליליים, בהשוואה לחולים ללא אסטמה. כך עולה ממחקר חדש שהוצג בכנס השנתי של American Academy of Allergy, Asthma and Immunology.

החוקרים התמקדו בילדים ובמבוגרים שאובחנו וטופלו כנגד אסטמה בשנים 1964-1983, ועקבו אחר היארעות מחלות לב, סוכרת, דלקת מפרקים שגרונית ומחלת מעי דלקתית. החוקרים השוו בין 2,400 חולי אסטמה ל-4,800 אנשים ללא אסטמה והעריכו את שיעורי ההיארעות של מחלת עורקים כליליים, סוכרת, דלקת מפרקים שגרונית ומחלת מעי דלקתית.

מהתוצאות עולה כי בקרב חולי אסטמה יחס הסיכון לסוכרת ומחלת עורקים כליליים היה גבוה פי 2 ופי 1.5, בהתאמה. כמו כן, החוקרים מצביעים על מגמת עלייה בשכיחות דלקת מפרקים שגרונית ומחלת מעי דלקתית בקרב חולי אסטמה.

החוקרים מודעים למגבלות המחקר, ועל כן ממליצים לערוך מחקרים נוספים בנושא. עם זאת, יש לציין כי זהו המחקר הראשון הבודק את ההשפעה האפשרית של אסטמה על מחלות דלקתיות אחרות.

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסטמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום