בקרוב: מרשם תרופות דיגיטלי

(0)
לדרג

מבוטחי הכללית יוכלו לקבל מרשמי תרופות דיגיטליים מבלי להגיע למרפאה - החל מחודש יוני. חולים כרוניים יוכלו לחדש מרשמים קבועים באינטרנט

מאת: מערכת zap doctors

לראשונה בישראל: החל מחודש יוני, שירותי בריאות כללית תאפשר לכלל לקוחותיה לקבל מרשמי (קבועיים וחד פעמיים) תרופות דיגיטליים מבלי להגיע למרפאה.

המרשם הדיגיטלי נחתם על ידי הרופא באמצעות חתימה ביומטרית (זיהוי החותם באמצעות טביעת אצבע).

לא יהיה צורך בקביעה מראש של בית מרקחת אליו יישלח המרשם. המרשם הדיגיטלי יהיה תקף באופן אוטומטי בכל בתי המרקחת של הכללית ובתי המרקחת שבהסכם, בכל הארץ.

כ-60% מכלל המרשמים המונפקים במדינת ישראל (עשרות מיליונים בשנה) הם מרשמים המיועדים לחולים כרוניים המטופלים בתרופות קבועות. כיום, גם כאשר המטופל סובל ממחלה כרונית יציבה ומאוזנת, כל ניפוק של מרשם דורש מהמטופל להגיע לביקור אצל הרופא שלו, או, לחילופין, לבקש את חידוש המרשמים בטלפון, לטלפן שוב על מנת לוודא כי המרשמים אכן נופקו, ולבסוף להגיע פיזית למרפאה כדי לקחת את מרשמי הנייר שעימם ייגש לבית המרקחת לשם קבלת התרופות.

האפשרות לחדש מרשם באינטרנט תהיה אפשרית רק עבור חידוש של מרשמים קבועים. במקרה ולמטופל כרוני יש בעיה חדשה יהיה עליו להגיע לרופא המטפל, על מנת לבקש מרשם לתרופה חדשה באינטרנט. בכל מקרה כל המרשמים שיופקו יהיו דיגיטליים.

המערכת הופעלה בחודשים האחרונים בכ-300 מרפאות וגררה תגובות נלהבות ושביעות רצון גבוהה של הלקוחות, הרופאים והרוקחים. השלמת הפריסה ברחבי הארץ צפויה בתוך כחצי שנה.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת משפחה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום