האם ויטמינים מגנים מפני מוות?

(0)
לדרג

מחקר חדש שבדק את יעילות צריכת הוויטמינים, לא מצא קשר - חיובי או שלילי - בין נטילת ויטמינים לבין תחלואה בסרטן ותמותה מכל סיבה שהיא

מאת: ד"ר עמית עקירוב

אין זה סוד שהשימוש בתוספי ויטמינים ומינרלים נפוץ מאוד הן בארצות הברית והן בישראל. במסגרת מחקר חדש בחנו החוקרים את הקשר בין נטילת מולטי-ויטמינים ומינרלים לבין תחלואה ותמותה מסרטן. מתוצאות מחקר, שפורסמו בגיליון פברואר של כתב העת American Journal of Epidemiology, עולה כי נטילת מולטיויטמינים ומינרלים אינה משפיעה על הסיכוי לחלות בסרטן (או למוות) מסיבה כלשהי.

במחקר נבדקו מעל 180 אלף משתתפים עם מעקב ממוצע של 11 שנים. בזמן זה כ-29 אלף משתתפים הלכו לעולמם. מניתוח נתונים לאחר תקנון לעישון ולגורמי סיכון נוספים, לא נמצא קשר בין נטילת מולטי-ויטמינים לבין תמותה מכל סיבה שהיא ולא נמצאה השפעה על תמותה ממחלות קרדיווסקולריות ומסרטן.

ממצאים אלה נשארו קבועים גם בתת קבוצות לפי מוצא ועדה, גיל, BMI - body mass index, מחלות רקע, טיפול הורמונלי ועישון. לא נמצא קשר בין נטילת מולטי-ויטמינים לבין התפתחות סרטן מסוג כלשהו, או באופן פרטני סרטן ריאה, מעי גס, ערמונית או שד.

חשוב להבין כי נטילת ויטמינים בלבד אינה מספקת הגנה מפני מחלות או תמותה. נטילת ויטמינים מומלצת במצב של תת תזונה, או בקרב מי שאינו מסוגל לקבל או לספוג את הוויטמינים שלו מהמזון.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום ייעוץ תרופתי
פורום כולסטרול ותוספי תזונה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום