תסמונת דאון: בדיקה לזיהוי מוקדם

(0)
לדרג

בדיקת דם חדשה בשבועות 11-12 להריון יכולה לזהות תסמונת דאון בעוברים. ד"ר טננבאום: הבדיקה מסייעת לבני זוג להגיע להחלטה מודעת ומושכלת

מאת: מערכת zap doctors

בדיקת דם חדשה לזיהוי מוקדם של תסמונת דאון, שניתן לבצע בשבועות 11-12 להריון, הוצגה לראשונה בשבוע שעבר בהדסה הר הצופים, בכנס שנתי לרגל יום המודעות הבינלאומי לתסמונת דאון.

"חשוב שתהיינה דרכים לזיהוי מוקדם של תסמונת דאון, על מנת שניתן יהיה להגיע להחלטה מודעת ומושכלת של בני הזוג על המשך ההריון", ציין מנהל המרכז לתסמונת דאון בהדסה הר הצופים, ד"ר אריאל טננבאום, שהציג את הבדיקה שפותחה בקפריסין. ד"ר טננבאום הדגיש שבריאותם של אנשים עם תסמונת דאון היא הבסיס היום לעצמאותם ולשילובם בחברה במגוון תחומים: רפואיים, חינוכיים, חברתיים ושיקומיים.

פרופ' שמחה יגל, מנהל המרכז לאולטרה-סאונד נשים ויולדות בהר הצופים, הציג סקירה נרחבת על אבחון טרום לידתי באמצעות הכלים החדישים העומדים לרשות הצוות הרפואי. הוא הדגיש את חשיבות נושא אבחון הבעיות הרפואיות בעובר המאפשרות להורים ולרופאים הכנה והכוונה טובות יותר בעת ההריון ולקראת הלידה.

ד"ר מיכל לוריא מהמרפאה לבריאות מינית בהר הצופים הרצתה גם היא בכנס - על מיניות בקרב אנשים עם צרכים מיוחדים, והבהירה כי לכל אדם יש זכות למיניות ולמימוש אהבתו.

בואו לדבר על זה בפורום אבחון טרום לידתי וייעוץ גנטי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום