אדם חלה ב"שרטת החתול"

(0)
לדרג

גבר, כבן 50, אובחן ב"בני ציון" כסובל ממחלת "שרטת החתול", למרות שלא בא במגע עם חתולים. הגבר, שנדבק כנראה מפרעושים, שוחרר לביתו ומטופל באנטיביוטיקה

מאת: מערכת zap doctors

גבר, בסוף שנות ה-50 לחייו, מעשן כבד וללא חיות מחמד בבית, התאשפז השבוע במרכז הרפואי "בני ציון", כשהוא סובל מנפיחויות רבות וכואבות על צווארו. בהתייעצות משותפת עם צוות היחידה למחלות זיהומיות, פרופ' ישראל פוטסמן, וד"ר מוטי גרופר, הוא עבר סדרת בדיקות מיקרוביולוגיות מתוחכמות בסיומן התברר כי מדובר במחלת "שרטת החתול". זאת על אף שבתחקיר הרפואי שעבר עם אשפוזו, נשללה אפשרות של מגע בינו לבין חתולים.

מחלת "שרטת החתול" (ובאנגלית Cat scratch disease) היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי חיידק (בשם "ברטונלה") שהתגלה לפני 15 שנה בלבד. החיידק מועבר באמצעות שריטות של חתולים הנגועים במחלה או בפרעושים. המחלה מופיעה בשתי צורות: הצורה הקלה - נפיחות של בלוטות לימפה בצוואר, בזרוע, או בבתי השחי שעלולה להימשך עד מספר חודשים; והצורה הקשה - חום, עייפות וחולשה.

לדברי פרופ' פוטסמן, "בדרך כלל מחלת 'שרטת החתול' לא כרוכה בסיבוכים רבים מדי, ולרוב היא עוברת מעצמה כעבור חודש עד חודשיים; אך אם הסממנים חמורים יותר, ניתן ליטול אנטיביוטיקה".

יצוין כי האדם שחלה ב"שרטת החתול", טופל באנטיביוטיקה, שוחרר לביתו ונזקק לטיפול תרופתי.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום