מרתון השתלות ב-24 שעות

(0)
לדרג

בסוף השבוע האחרון תרמו 3 משפחות את איברי יקיריהן ל-11 חולים. מתאמת השתלות: למרות מצבן טראגי, המשפחות האצילות הסכימו לתרום איברים

מאת: מערכת zap doctors

בסוף השבוע האחרון הסכימו שלוש משפחות לתרום את איברי יקיריהן. בעקבות זאת, מערך ההשתלות הארצי עבד סביב השעון, וסביב כל המערכות שעוסקות בנושא, כדי לסייע בהשתלת איברים ל-11 חולים. בין האיברים הרבים שהושתלו: לב, ריאות, כליות, כבד.

בבית החולים איכילוב התקבלו שתי תרומות מנפטרים בני 65 ו-68 שהלכו לעולמם בעקבות אירוע מוחי. באסף הרופא התקבלה תרומה מצעיר בן 39, איתן דייויס מיבנה, שנפטר לאחר סיבוך של דלקת קרום המוח. בני המשפחות, לאחר שנקבע מוות מוחי נשימתי אצל יקירן, ביקשו לתרום את איבריהם להצלת חיים.

מיכל לוגסי, מתאמת ההשתלות של בית חולים איכילוב, ומירי לבנטל, מתאמת ההשתלות של בית חולים אסף הרופא, סיפרו בהתרגשות רבה: "המשפחות האצילות היו במצב כל כך טראגי של התמודדות עם עובדה קשה של מוות, ומיד הסכימו לתרום איברים ולהציל חיים. לכל המשפחות ולבני משפחתם יש כרטיס אדי בארנקם, והיה ברור להם שזו הצוואה והרצון של יקירם שנפטר".

מהמרכז הלאומי להשתלות, בניהולה של ד"ר תמר אשכנזי, מספרים: קצב השתלות איברים, של יותר מתרומה אחת ביממה, דורש היערכות מוגברת בכל המרכזים הרפואיים: חדרי ניתוח, בנקי דם, מעבדות, יחידות לטיפול נמרץ ועוד. לחץ ומתח רב מופעל על המומחים בתחום - מהרופאים המטפלים בממתינים להשתלה ולאחריה, והרופאים המנתחים אשר מבצעים את ניתוחי ההשתלה, ועד למרדימים והאחיות מתאמות ההשתלה, אשר ביחד עם הרופאים נאמני ההשתלה, אחראים על השגת ההסכמה מהמשפחה ועל שימור האיברים עד לניתוח ההשתלה.

הפעילות האינטנסיבית והלחוצה מבחינת לוחות הזמנים, במקביל לעשיית מספר רב של פעולות תיאום בין מרכזים ובין צוותים, אינה דבר שבשגרה. בנק הדם הארצי, מנהלי בתי החולים וגם יו"ר ועדת ההיגוי של המרכז להשתלות, פרופ' רפי ביאר, כולם מעורבים בהצלחת המבצע.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום