בשורה מרה: שוקולד מחמיר אקנה

(0)
לדרג

מחקר חדש מזים ממצאים קודמים שהראו כי אין קשר בין צריכת שוקולד טהור להופעת אקנה. מסתבר כי שוקולד עלול להחמיר אקנה בגברים עם היסטוריה של המחלה

מאת: מערכת zap doctors

ממחקר חדש, שהוצג בכנס השנתי ה-69 של ה-American Academy of Dermatology, עולות בשורות רעות לאוהבי השוקולד המועדים לאקנה. מסתבר כי צריכת שוקולד טהור עלולה להחמיר אקנה בפנים בקרב אלה עם היסטוריה של אקנה.

הממצאים עומדים בניגוד למסקנות מחקרים קודמים, שהראו כי אין קשר בין שוקולד להחמרת אקנה. החוקרים מציינים כי המחקרים העיקריים שהובילו לתפיסה לפיה אין קשר בין דיאטה לאקנה התמקדו בהחמרה באקנה לאחר צריכת ממתק שוקולד, המכיל מרכיבים נוספים דוגמת חלב, סוכר ואגוזים. אולם, לא נערכו מחקרים להערכת ההשפעות של שוקולד טהור, העשוי מ-100% קקאו, על אקנה.

מדגם המחקר כלל 10 גברים בריאים בגילאי 18-35 שנים, עם היסטוריה של אקנה בפנים. החוקרים התמקדו בגברים במטרה להימנע מההשפעות האפשריות של הורמונים, הנתונים להשפעת המחזור החודשי.

המשתתפים אכלו שוקולד מסוג ג'ירדלי, ולאחר מכן שתו כוס מים. הם קיבלו הוראה לשמור על הדיאטה הקבועה למשך שבוע, והחוקרים עקבו אחר מספר נגעי אקנה בתחילת המחקר ובתום 47 ימים.

מהתוצאות עולה כי חלה עלייה משמעותית במספר נגעי אקנה לאחר ארבעה ימים ולאחר שבעה ימים, בהשוואה למצב בתחילת המחקר. הממצאים הצביעו על קורלציה משמעותית בין כמות השוקולד שצרכו הגברים לבין מספר נגעי האקנה לאחר ארבעה ולאחר שבעה ימים.

לסיכום, מהתוצאות עולה כי צריכת שוקולד 100% אכן מחמירה אקנה באלה המועדים לאקנה.

לפרטים נוספים על טיפול חדש - מחקר קליני לטיפול באקנה לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור ומין.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום