סרטן מעי: 10 חולים חדשים בכל יום

(0)
לדרג

בדיון בכנסת נאמר כי ניתן למנוע 95% ממקרי סרטן המעי הגס ע"י אבחון מוקדם, אולם רבים לא נבדקים. ח"כ כץ: מיעוט הנבדקים נובע מאי נעימות הכרוכה בקולונוסקופיה

מאת: מערכת zap doctors

"חלה עלייה בקרב הערבים החולים בסרטן המעי הגס", כך קבעה אתמול (ד') ד"ר ליטל קינן ממשרד הבריאות במהלך דיון שהתקיים בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת לרגל חודש המודעות למניעת סרטן המעי הגס בכנסת. ד"ר קינן הוסיפה: "החולים הערבים מהווים רק 8% מהסובלים מהמחלה, בניגוד לשיעורם באוכלוסייה הכללית, העומד על 20%. בנוסף, יש ירידה בתמותה מהמחלה בקרב היהודים".

סרטן המעי הגס הוא סוג הסרטן היחיד הניתן למניעה (בהסתברות של 95%), אם נבדקים בזמן, כלומר אם הפוליפים לא מתפתחים לגידולים ממאירים. כך עולה מנתונים שהציג ד"ר שלמה לבקוביץ', נציג ארגון 'צו מניעה' למען חולים במערכת העיכול.

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, אמר בדיון כי לדעתו מיעוט הנבדקים לצורך גילוי מוקדם של המחלה נובע בעיקר מאי הנעימות ותופעות הלוואי הכרוכות בבדיקות ובהכנות לקראתן.

ח"כ ד"ר רחל אדטו הציעה דרכים להגברת המודעות למחלה: "על משרד הבריאות לפתח תכנית מניעה ארצית להגברת המודעות למחלה, לשקול הכנסת בדיקות קולונוסקופיה אל סל התרופות. בנוסף, על קופות החולים לתאם ביניהן מדיניות לגבי סוגי הבדיקות הדרושות לצורך גילוי מוקדם".

נתונים נוספים מן הדיון בוועדה:

חלק ניכר מהחולים נפטרים תוך 12 חודשים, ומחציתם חיים עד 5 שנים.

אחד ל-400 איש יחלה בסרטן המעי הגס בהגיעו לגילאים 50-75.

בכל יום מצטרפים לסטטיסטיקה 10 חולים חדשים.

בשנה ממוצעת מתים 350 איש בתאונות דרכים. 1,500 מתים כתוצאה מסרטן המעי הגס.

בדיקת קולונוסקופיה לגילוי מוקדם של המחלה עולה כאלף שקלים; לעומת זאת, טיפול בשלב ראשוני של המחלה עולה כ-100 אלף שקלים, ובמצב של גרורות העלות היא 370 אלף שקלים.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום סרטן המעי הגס
פורום סרטן המעי הגס - מניעה, אבחון וטיפול

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום