שתן תכוף? הערמונית לא אשמה

(0)
לדרג

מחקר חדש: תסמונת דום נשימה בשינה עלולה להיות הסיבה הסמויה ליקיצות ומתן שתן תכוף בלילה במטופלים רבים בעלי הגדלה שפירה של הערמונית

מאת: מערכת zap doctors

מה הסיבה בגינה גברים עם הגדלה שפירה של הערמונית סובלים מיקיצות ליליות לצורך מתן שתן? מחקר חדש מצא כי תסמונת דום נשימה בשינה עלולה להיות הגורם האחראי לכך.

המחקר נערך על ידי צוות חוקרים מהמחלקה לרפואת משפחה בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ופורסם בימים אלה במגזין Journal of the American" Board of Family Medicine".

המחקר מצא כי יותר ממחצית (57.8%) המטופלים בעלי ערמונית מוגדלת עלולים לסבול מהפרעת שינה, וכי היקיצות הליליות, שהמטופלים מקשרים לצורך מתן שתן, עלולות בעצם לנבוע מהפרעת השינה שלהם.

יקיצה לילית לצורך מתן שתן היא תסמין נפוץ של הגדלה שפירה של הערמונית. דום נשימה חסימתי הוא הפרעת שינה המאופיינת בנחירות, עדויות לדום נשימה, עייפות וישנוניות בשעות הבוקר ובמהלך היום.

המחקר השווה גברים בגילאי 55-75 שנבחרו באקראי מתוך מרפאות לטיפול ראשוני, שאובחנו כבעלי הגדלה שפירה של הערמונית ואשר דיווחו על הטלת שתן פעם אחת לפחות בלילה. קבוצת הביקורת לא סבלה מהגדלה שפירה של הערמונית וחבריה התעוררו לפחות פעם אחת בלילה. בנוסף, נמצא כי בהשוואה עם קבוצת הביקורת, מספר גדול משמעותית של מטופלים בעלי הגדלה שפירה של הערמונית נמצאים בסיכון גבוה לדום נשימה חסימתי, מה שעלול להיות הסיבה ליקיצות הליליות ומתן השתן שלהם.

ד"ר הווארד טנדטר, מעורכי המחקר: "אם יקיצה לילית תכופה לצורך מתן שתן במטופלים בעלי הגדלה שפירה של הערמונית היא למעשה הפרעת שינה שהיתה קיימת עוד קודם לכן, ניתן כעת לטפל בכך ולעזור לשפר את איכות חייהם של המטופלים".

ההמלצה היא כי רופאים המבצעים מעקב אחר מטופלים עם הגדלה שפירה של הערמונית, אשר מדווחים על יקיצות מרובות לצורך הטלת שתן, צריכים לחשוד בדום נשימה חסימתי כגורם אפשרי, ועל המטופלים להיבדק ולקבל טיפול בהתאם.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת
פורום הפרעות שינה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום