פצועים בשטח: מערכת מידע

(0)
לדרג

מעתה רופאים ברמב"ם יוכלו להעריך את מצב הפצועים בשטח בעת אירוע רב נפגעים - זאת באמצעות מערכת מידע חדשנית, פרי פיתוח של סטודנטים בטכניון. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

פיתוח ישראלי: מערכת מידע המספקת תמונת מצב אמיתית באירוע רב נפגעים פותחה עבור המרכז הרפואי רמב"ם על ידי קבוצת סטודנטים מהפקולטה להנדסת תעשיה וניהול בטכניון. הקבוצה זכתה בפרס הראשון בגין הפרוייקט, בתחרות שהתקיימה בפקולטה. הסטודנטים שהשתתפו בקבוצה הם: אביר קורן, אבי יונגלסון, זוהר סטירו וטל שבפל, והם הונחו על ידי ד"ר שגב וסרקרוג ופרופ' אבישי מנדלבאום מהטכניון וד"ר שלומי ישראלית מרמב"ם.

המערכת מקבלת נתונים בזמן אמת מחיישנים המוצמדים לנפגעים, מנתחת אותם ומציגה מדדים תפעוליים. כמו כן, היא משתמשת במודלים תפעוליים כדי לספק תחזית על המשך התפתחות האירוע בטווח של מספר שעות.

המערכת נוסתה על 49 "נפגעים" בתרגיל גדול שנערך לפני כחצי שנה.

פיתרון לנגישות נמוכה למידע מהשטח

אירוע רב נפגעים מוגדר כמצב שבו הביקוש לטיפול רפואי גדול מהיכולת לספקו, וכתוצאה מכך יש הכרח למצוא נקודת איזון בין איכות הטיפול לבין מספר הנפגעים שיזכו לקבל טיפול.

הקבוצה התמקדה באירוע חל"כ (חומרי לחימה כימיים), שבו עלולה להיפגע אוכלוסייה גדולה. כיום המידע על כמות הנפגעים המוצג בחדר הפיקוד אינו מדויק; יש נגישות נמוכה למידע אודות הצוות הרפואי הקיים ומיקומו, וקשה להעריך את המצב העתידי. המערכת שבנו הסטודנטים מציגה מצב תפעולי של בית החולים, הן מבחינת הנפגעים והן מבחינת הצוות הרפואי, באופן אמין ובזמן אמת. היא גם מציגה תחזיות למספר הנפגעים בהמשך האירוע.

בואו לדבר על זה בפורום טראומה ורפואה דחופה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום