חולי סרטן נזקקים יותר לתמיכה

(0)
לדרג

ממצא: 2/3 מהחולים, שנזקקו לטיפול תומך בבית חולים, הם חולים במחלות ממאירות; הצורך בטיפול תומך בקרב חולי סרטן גבוה פי 3.5 ויותר מחולים אחרים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

ממחקר חדש, אשר פורסם בגיליון פברואר של כתב העת Journal of Clinical Oncology, עולה כי מטופלים מאושפזים רבים זקוקים לטיפול תומך לאחר השחרור מבית החולים. כשני שליש מאלה הזקוקים לטיפול תומך הם חולי סרטן.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את הצורך בטיפול תומך בחולי סרטן המאושפזים בבתי חולים.

החוקרים אספו נתונים על אודות קרוב ל-40 אלף חולים, אשר אושפזו בבית חולים בגרמניה. החוקרים יצרו קשר עם הרופא המטפל של כל חולה במטרה להעריך את הצורך בטיפול תומך.

כ-7% מכלל החולים שלקחו חלק במחקר נזקקו לטיפול תומך. כ-9% מן החולים בגילאי 65 ומעלה נזקקו לטיפול תומך. שני שליש מהחולים שנזקקו לטיפול תומך היו חולים במחלות ממאירות. מתוך כ-11,500 חולי סרטן, כ-16% נזקקו לטיפול תומך. הצורך בטיפול תומך היה בולט במיוחד בקרב חולים עם ממאירויות של הראש והצוואר (למעלה מ-28%), מלנומה ממארת (26%), וגידולי מוח (18%). בנוכחות מחלה ממארת הצורך בטיפול תומך היה גבוה ביותר מפי 3.5, כאשר בקרב אלה עם סרטן גרורתי חלה עלייה של פי 12.

החוקרים מסכמים כי אמנם רוב האנשים הבריאים מעדיפים למות בביתם, אך אין ספק כי חולים רבים המאושפזים בבתי חולים נזקקים לטיפול תומך, כאשר הדבר בולט במיוחד בקרב חולים במחלות ממאירות.

בואו לדבר על זה בפורום חוסן - תמיכה לחולי סרטן ובני משפחותיהם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום