הרופאים: "אנחנו מאוכזבים מהאוצר"

(0)
לדרג

הצעת האוצר לתוספת שכר של 5% בפריסה לחמש שנים נדחתה ע"י הרופאים. יו"ר ההסתדרות הרפואית: "נראה שהאוצר מנותק מהמציאות הקשה של מערכת הבריאות"

מאת: מערכת zap doctors

המשא ומתן בין האוצר להנהלת ההסתדרות הרפואית הסתיים אחר הצהריים (ה') מבלי שהושגה התקדמות כלשהי. יצוין כי המגעים בין הרופאים לאוצר נמשכים מזה שבעה חודשים, במהלכם הציגו הרופאים את שלל המצוקות של מערכת הבריאות הציבורית.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, אמר: "אנו מאוכזבים קשות מהאוצר. נראה כי הוא מנותק מהמציאות הקשה של מערכת הבריאות הציבורית, ואינו מביא פתרון ראוי ורציני שישנה את המצב באופן מהותי".

ד"ר אידלמן הוסיף: "הצגנו לאוצר את מצבה של מערכת הבריאות הציבורית הנמצאת על סף קריסה והאוצר לא נותן שום פתרון אמיתי ומשמעותי לבעיות של המחסור ברופאים, מצוקת הפריפריה ומקצועות המצוקה. הצעתו של האוצר היא לתוספת שכר של 5% בפריסה של חמש שנים, אך מה שמקומם אותנו היא העובדה שלפיתרון כל מצוקות המערכת מציע האוצר תוספת של 1.5% - המשולים למתן אקמול לחולה סרטן".

למרות ההסכמה על הבעיות במערכת הבריאות, לא נמצא כאמור פיתרון שיוכל להוביל לשינוי מהותי. כך למשל, האוצר סרב לתת תוספת למקצועות המצויים במצוקה אקוטית: הרדמה, ניאונטולוגיה, טיפול נמרץ וטיפול נמרץ ילדים. לגבי שאר המקצועות במצוקה, הסתפק האוצר בתוספת סמלית של 1,250 ש"ח למומחה ו 625 ש"ח למתמחה. אשר לפריפריה, התוספת המוצעת הסתכמה ב 2% בלבד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום