נלחמים בזיהומים באמצעות חידות

(0)
לדרג

ב'בני ציון' מצאו דרך יצירתית להעלות את המודעות לבעיית הזיהומים: החידונאי דן חמיצר נרתם לפעילות מאתגרת, המיועדת לצוותי בית החולים, בשילוב חידות

מאת: מערכת zap doctors

אחת הבעיות הקשות שבתי החולים נאלצים להתמודד עימן היא העברת זיהומים בין החולים באמצעות הצוות, כאשר חלק מהזיהומים נגרמים על ידי חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה.

בביה"ח "בני ציון" מתבצעת פעילות רבה, שמטרתה להפחית את אחוז הזיהומים הצולבים, כאשר עיקר המאמצים מתרכזים בחינוך להיגיינה מקסימלית. לדברי מנכ"ל המרכז הרפואי "בני ציון", ד"ר אמנון רופא, "הבעיה מחריפה כתוצאה מהצפיפות בכל בתי החולים בארץ, שאינה מותירה זמן רב לצוותים הרפואיים בבתי החולים לדברים שנראים שוליים, כגון: רחיצת ידיים...".

ד"ר רופא מוסיף ואומר "כחלק מפעילותינו להפחית את אחוז הזיהומים הצולבים בביה"ח, החלטנו לצאת במבצע מיוחד, שיימשך כחודשיים, אליו רתמנו את החידונאי דן חמיצר. יחד עם חמיצר הורכבה תוכנית המשלבת משחק נושא פרסים עם כתב חידה בין כל מחלקות ביה"ח, בנושא מניעת זיהומים. בסיום הפעילות, שלוש המחלקות שתסיימנה במקומות הראשונים, תזכנה בפרסים שאותם יקבלו באירוע מרכזי בסוף הקיץ".

את המבצע המיוחד הגתה מרכזת תחום מניעת זיהומים בביה"ח, טובה נתיב, עם צוות מוביל שכלל את סגן מנהל ביה"ח, ד"ר אלימלך קינרייך, מנהלת הסיעוד, אילנה פטרפרוינד, ובחסות יו"ר אגודת ידידי ביה"ח ליאורה קליש.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום