הכנה לניתוח: ליצן רפואי

(0)
לדרג

ברמב"ם מסייעים לילדים להתכונן לניתוח באמצעות ליצנים רפואיים שמכירים לילדים את בלון החמצן, העירוי והמסכה. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

הליצנים הרפואיים הפכו כבר מזמן לחלק מנוף בתי החולים, כשמטרתם העיקרית היא לגרום לילדים להרגיש טוב יותר. כך למשל, בית החולים לילדים ברמב"ם הקים את הפרויקט "רופאי החלום", במסגרתו מגיעים שישה ליצנים, מדי יום ביומו, למחלקות הילדים השונות. הליצנים עובדים בשיתוף פעולה מלא עם הצוות המקצועי בביה"ח ומהווים חלק בלתי נפרד ממנו באירועים שונים, בטיפולים, בבדיקות ואפילו בהתאוששות.

לפני כמה חודשים החליטו ברמב"ם למנף את ההשפעה החיובית שיש לליצנים על המטופלים הצעירים והנהיגו טכניקת ליצנות חדשה המסייעת לילדים להגיע לניתוח כשהם נינוחים ורגועים. כך, הליצנים מכירים לילדים את סביבת חדרי הניתוח, המסכה, העירוי ופיג'מת בית החולים, מצחיקים אותם ועוזרים להם להעביר את שעות הצום המתוחות והלא נעימות שלפני הניתוח. "יש ילדים שהרוטינה שלי מרגיעה אותם", מספרת "ברבמבולה" (זויה חייט), ליצנית רפואית ויוזמת השירות. "יש כאלה שלומדים כך לנשום לתוך בלון החמצן, ויש שמגיעים לחדר הניתוח בריצה ובצחוקים".

מאחורי המסכה

בניגוד אולי לציפיות, הליצנים הרפואיים עושים עבודה מאוד רצינית ביצירת הקשר עם הילדים. "הרבה אנשים חושבים שאנחנו באים ועושים הרבה רעש", אומרת "סוזי" (חמוטל אנדי), "אבל ההפך הוא הנכון. העבודה שלנו מאוד עדינה ואינטימית, ולפעמים לוקח לנו הרבה זמן עד שהילדים נפתחים ומביעים את עצמם. יש ילדים שצועקים עלינו ומביעים באמצעותנו את התסכול שלהם, ויש ילדים שמביעים באמצעותנו דברים יותר עמוקים".

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיית ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום