ניתוח נדיר: עד החתונה זה יעבור

(0)
לדרג

חודשיים לפני החופה גילתה צעירה מהצפון כי היא סובלת מגידול מסוכן בבלוטת יותרת הכליה. היא נותחה בהצלחה ובעוד כחודש תלבש, כמתוכנן, את שמלת כלולותיה

מאת: מערכת zap doctors

נטלי הלאל, בת 21 מצפת, גילתה במהלך ההכנות לחתונתה כי היא סובלת מגידול בבלוטת יותרת הכליה. הגידול הפריש הורמונים שהעלו את לחץ הדם שלה, וחסם את הווריד הראשי של הגוף באזור שמתחת לכבד. המיקום הבעייתי של הגידול, והחשש מפגיעה בכלי דם מרכזי ובכבד הצריכו ניתוח מסובך ולא שגרתי.

נטלי הופנתה למחלקה כירורגית ג' במרכז הרפואי שיבא, והכינה עצמה נפשית לחודשים ארוכים של טיפול מורכב ולאפשרות כי החתונה לא תתקיים במועדה.

חודש לפני מסיבת הנישואין נותחה נטלי בהצלחה על ידי פרופ' משה פפא ופרופ' משה רובין משיבא, ופרופ' יעקב איזביקי, מנתח בעל שם מגרמניה ששהה באותם ימים בשיבא.

"זהו ניתוח לא שגרתי, במיוחד בבחורה צעירה. בדרך כלל ההליך הכירורגי ממוקד ביותרת הכליה, וכאן נדרש חודש של הכנה מיוחדת כדי שהשינויים בלחץ הדם לא ישפיעו על תוצאות הניתוח. היה כאן הרבה פוטנציאל לסכנה, אבל דברים עברו בשלום", סיפר פרופ' פפא.

נטלי תיארה שבמהלך חודש ההכנה לניתוח היא תימרנה בין טיפולים ובדיקות בשיבא לבין הכנות לחתונה: "אבל רק עכשיו, אחרי שהכל הסתדר, אני באמת יכולה לחשוב על החתונה ולהתרגש לקראתה", אמרה בהתרגשות.

כאמור, הכלה לעתיד תינשא במועד החתונה המקורי. בימים הקרובים היא תשתחרר מבית החולים ותתפנה לסידורים האחרונים לקראת היום המרגש.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום