הזדקנות עור הפנים: יוצאים לקרב

(3)
לדרג

פעם חשבו שאי אפשר לעצור את הזמן, אך כיום מציעה הרפואה שלל טיפולים להפחתת קמטים וכתמים. ועדיין, הימנעות מעישון ומחשיפה לשמש הן המומלצות מכולן

מאת: נגוהה שפרלינג, כתבת doctors

עור פנים חלק, מוצק ונקי משווה מראה צעיר ובריא. תהליך ההתבגרות נותן אותותיו במראה עור הפנים והצוואר המתכסה בכתמים ומתמלא קמטים. ד"ר אינס ורנר, מומחית לרפואת עור ודרמטולוגיה אסתטית, מדגישה כי בממוצע כבר בגיל שלושים מתחיל תהליך ההזדקנות של העור, המתבטא ב"איבוד נפח העור והרקמה התת עורית ורפיון הגורם לצניחת העור". רבים רוצים למנוע או לפחות להאט את סימני ההזדקנות הללו.

לדברי ד"ר ורנר, מו?דעו?ת הנשים הישראליות למראן החיצוני היא מן הגבוהות בעולם. הנשים הישראליות מעניקות חשיבות רבה למראה ולאסתטיקה, וחשוב להן להיות מטופחות ולהיראות נשיות, צעירות ומושכות".

אחד הקרבות הבולטים והממושכים של הנשים המטפחות את מראן החיצוני הוא הקרב נגד הזדקנות עור הפנים והצוואר. החדשות הטובות הן שניתן בהחלט להילחם בהזדקנות העור ולהשתמש במגוון דרכים כדי להימנע ממראה עור מקומט, מוכתם וזקן. ד"ר ורנר: העור הוא האיבר היחיד בגוף המתחדש במשך כל החיים, הודות לתהליך במסגרתו נוצרים תאי עור חדשים בשכבת הבסיס של העור. שכבת העור העליונה מתחלפת לגמרי כל 30 יום. כך, למעשה, לעורנו יש היכולת להראות צעיר ובריא גם בגיל מבוגר.

לפי ד"ר ורנר, הדרך לעור בריא וחלק מתחילה במניעה: "יש להימנע מעישון ומחשיפה לקרני השמש. חשוב מאוד להשתמש במסנני קרינה ברמת 30 SPF ומעלה על בסיס יומי, ולמרוח תכשירים אלו כל שלוש שעות בזמן חשיפה לשמש, גם בחורף. כמו כן, מומלץ להימנע כמה שאפשר מייבוש העור כתוצאה משימוש בסבונים או תכשירים קוסמטיים הגורמים ליובש.

לצד מניעת הנזקים הסביבתיים, ד"ר ורנר ממליצה להשתמש בקרם לחות כדי למנוע ככל הניתן את התייבשות העור.

כמו כן, מומלץ למרוח תכשירים המכילים חומצה רטינואית או נגזרותיה כמו למשל אדפרין קרם או רטין A, או במקרים מסוימים, ניתן לטפל בקמטי ההבעה שבין הגבות על ידי הזרקות לאזור של בוטולינום טוקסין (בוטוקס או דיספורט). טיפול זה מתמודד גם עם קמטי ההבעה שכבר הופיעו, וגם מעכב או מונע היווצרות והעמקת הקמטים באזורים אלו בעתיד. יש שייאלצו להזריק החומרים גם בקמטים המצויים בצ?די העיניים, בקמטים במצח ובצוואר, שם מטרת ההזרקה היא עיבוי שריר הפלטיזמה בצוואר.

לפי ד"ר ורנר, "באיבוד נפח העור ניתן לטפל באמצעות הזרקת חומרי מילוי שישיבו את הנפח האבוד לרקמת העור ולשומן העורי, בעיקר בקפלים בין האף לפה ובצידי הפה, בשקעים בלחיים ועוד. בהקשר זה חשוב לציין כי הזרקת חומרי מילוי לעור מעודדת ייצור עצמי של קולגן על ידי העור אשר מפחית הופעת שקעים וקמטים בעתיד.

טיפול בקמטים
טיפול בקמטים

כתמי עור

אחד הסימנים הבולטים להזדקנות עור הפנים והצוואר הוא הופעת כתמים, המכונים "כתמי גיל". יש כמה דרכים להימנע מהכתמים האלה או להעלימם. חלק מהמטופלים יוכלו להסתפק בפילינג עדין, במסגרתו מוסרת שכבה דקה ושטחית של תאי עור, למשל באמצעות "אדפרין": תרופה התורמת לקילוף תאי עור הפנים לשם טיפול באקנה, אך יכולה אף לסייע להעלמת הכתמים ולחידוש עור הפנים.

מטופלים במצב חמור ייאלצו לבצע פילינג אינטנסיבי יותר, דוגמת פילינג כימי כמה פעמים. ד"ר ורנר אף מציינת את האפשרות להשתמש במכשיר ה-eMatrix, המסייע למיצוק ולשיפור במרקם העור באמצעות גלי רדיו פרקציונליים.

המסת שומן

כדי להילחם בעודפי שומן בלחיים ובצוואר, ניתן לבצע המסת שומן. ד"ר ורנר: עודפי שומן בסנטר, בלסת התחתונה, בזרועות, בבטן ועוד יכולים להימחק בצורה לא פולשנית, באמצעות המסת שומן בהזרקה. במסגרת הטיפול מוזרק החומר "פוספטידילכולין" לאזור הצטברות השומן. בעקבות הזריקה, השומן באזור נמס בהדרגה, תוך שמונה שבועות. בדרך כלל יש צורך בשניים או שלושה טיפולים ותוצאותיהם הינן קבועות.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום אקנה, פצעי בגרות
פורום רפואת עור אסתטית
פורום רפואת עור טבעית וקוסמטיקה טבעית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום