ניתוח בטן ללא חתכים

(0)
לדרג

ב"הלל יפה" מבצעים ניתוחי בטן בטכניקה חדשה: באמצעות החדרת צינור בשיטה גסטרוסקופית מבצעים ניתוח לתיקון בעיית רפלוקס וניתוחים להצרות קיבה, ללא חתכים. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

במרכז הרפואי הלל יפה בוצעו לאחרונה שני ניתוחי בטן בשיטה חדשנית, שיתרונה הגדול הוא בכך שאינה מערבת ביצוע חתכים בגוף המטופל, גם לא מזעריים. שני הניתוחים השכיחים - ניתוח לתיקון בעיית רפלוקס וניתוח להצרת קיבה - נעשו הפעם בשילוב של טכניקה מתחום הגסטרואנטרולוגיה.

"שני הניתוחים הללו", מסביר פרופ' צבי פיירמן, מנהל המכון הגסטרואנטרולוגי, "דורשים לרוב ביצוע חתכים בגוף האדם, גם אם מדובר בחתכים מינימאליים הנעשים בשיטה ניתוחית זעיר פולשנית. בשיטה החדשה לא נעשים חתכים כלל, אלא מוחדר צינור בשיטה גסטרוסקופית, שדרכו נעשה כל ההליך לתיקון הנדרש (יצירת הגדלת לחץ במעבר הקיבה למניעת ההחזר הושטי, או לביצוע הצרת הקיבה). ההליך הזה נקרא פונדיפליקציה אנדוסקופית, ולמרות שהוא נעשה תחת השגחה כירורגית, הרי שהפעולה מבוצעת על ידי רופא גסטרואנטרולוג, וכאמור, ללא חתכים".

אשפוז קצר ושחרור מהיר

תופעת הרפלוקס - עלייה של התוכן החומצתי בקיבה לוושט - היא בעיה ממנה סובלים 15-20 אחוזים מהאוכלוסייה בדרגות שונות, כאשר אחוזים בודדים מהם נדרשים לבצע ניתוח להסדרתה.

ניתוח להצרת קיבה מיועד לסובלים מהשמנת יתר.

ד"ר נאסר סקרן, כירורג בכיר במחלקה הכירורגית, מציין כי "השיטה הניתוחית ללא חתכים להצרת הקיבה תקל משמעותית על המטופל, והכנסתה לשימוש יכולה לסייע לסובלים מהשמנת יתר".

גם המטופלים שטופלו בשיטה זו, הדורשת זמן אשפוז קצר ומאפשרת שחרור מהיר הביתה, ציינו את שביעות רצונם מהתהליך כולו.

בואו לדבר על זה בפורום גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום