פעילות גופנית מפחיתה עייפות

(0)
לדרג

ממצא: טיפול התנהגותי או טיפול בפעילות גופנית מדורגת משפרים את רמת העייפות והתפקוד הגופני של אלה הסובלים מתסמונת העייפות כרונית

מאת: מערכת zap doctors

ממחקר חדש, אשר פורסם בגיליון פברואר של כתב העת Lancet, עולה כי אצל מטופלים עם תסמונת עייפות כרונית - הוספת טיפול קוגניטיבי התנהגותי, או טיפול בפעילות גופנית מדורגת, לטיפול הרפואי המקצועי - עשויה לשפר את תוצאות הטיפול.

מחקרים בעבר הדגימו כי טיפול קוגניטיבי התנהגותי, וכן טיפול בפעילות גופנית מדורגת, עשויים להיות יעילים בטיפול בתסמונת העייפות הכרונית. אפשרות טיפולית נוספות היא צעידה. כל אלה ניתנים כתוספת לטיפול רפואי מקצועי.

במחקר פרוספקטיבי אקראי זה, הנקרא מחקר PACE, השתתפו למעלה מ-600 חולים עם תסמונת העייפות הכרונית. המטופלים חולקו ל-4 קבוצות:

1. טיפול רפואי מקצועי בלבד.
2. טיפול רפואי מקצועי בשילוב עם צעידה.
3. טיפול רפואי מקצועי בשילוב עם פעילות גופנית.
4. טיפול רפואי מקצועי בשילוב עם טיפול קוגניטיבי התנהגותי .

צעידה - בטוחה אך לא יעילה

החוקרים העריכו את רמת העייפות של החולים ואת ורמת התפקוד הפיזי במהלך מעקב של עד 52 שבועות. בטיחות הטיפול נוטרה על ידי רישום תופעות לוואי חמורות.

החוקרים מצאו כי הוספת טיפול קוגניטיבי התנהגותי או טיפול בפעילות גופנית מדורגת לטיפול הרפואי המקצועי הובילה לירידה בעייפות ולשיפור בתפקוד הגופני. טיפול בצעידה, לעומת זאת, לא נמצא יעיל כתוספת לטיפול הרפואי המקצועי. שלושת הטיפולים נמצאו בטוחים.

החוקרים מסכמים כי ניתן לשלב טיפול קוגניטיבי התנהגותי, וכן טיפול בפעילות גופנית מדורגת עם טיפול רפואי מקצועי באופן בטוח. שילוב זה משפר באופן בינוני את תוצאות הטיפול בחולים עם תסמונת העייפות הכרונית. טיפול בצעידה אמנם נמצא בטוח, אך לא נמצא יעיל בטיפול במטופלים אלה.

בואו לדבר על זה בפורום פיברומיאלגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום