הוסטלים לניצולי שואה - מי ינהל?

(0)
לדרג

בעקבות ממצאים קשים שעלו מביקורת משרד הבריאות בהוסטלים לניצולי שואה, סגן שר הבריאות החליט לפרסם מכרז למפעיל חדש, על מנת לשפר את איכות הטיפול

מאת: מערכת zap doctors

ביקורות אחרונות שבוצעו בהוסטלים לניצולי שואה בלב השרון ובשער מנשה מעלים ממצאים קשים בנוגע לתפעול מסגרות אלה. ניהול לקוי בידי האגודה לבריאות הציבור, טיפול רפואי וסיעודי ברמה שאינה מספקת, מחסור בכוח אדם טיפולי, יחסי עבודה עכורים - זוהי רק רשימה חלקית של הממצאים.

לאור זאת, קיים מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, דיון שסקר את ממצאי הביקורות, ובחן את סוגיית המשך ההתקשרות עם האגודה לבריאות הציבור. ד"ר גמזו החליט לצאת למכרז חדש להפעלת המסגרות על מנת לשפר את איכות הטיפול בניצולי השואה.

מפעיל חדש תוך חצי שנה

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, אימץ את החלטותיו של ד"ר גמזו הכוללות, בין היתר, הארכת ההתקשרות עם האגודה לבריאות הציבור בשישה חודשים (עד סוף ספטמבר 2011), כאשר במהלך תקופה זו ייבחר מפעיל חדש במכרז. המפעיל החדש יהיה מחויב לקליטת רוב עובדי ההוסטלים. בנוסף, משרד הבריאות יעביר תקציב לשיפוץ המבנים ויקצה להוסטלים את כל כספי הרווחה שהועברו לטובת ניצולי השואה ויוודא את הוצאתם לטובת הדיירים.

נציגי משפחות הדיירים המתגוררים בהוסטלים, אשר היו שותפים לתהליך הבקרה האחרון שביצע המשרד, נפגשו עם ד"ר גמזו שדיווח להם על החלטתו. מדובר במהלך שנועד לתקן את העוולה, ולשפר את התנאים, הטיפול והשירות שמעניקה המדינה לאוכלוסייה זו.

סגן השר ליצמן אמר: "משרד הבריאות פועל מתוך מחויבות עליונה במטרה לשפר את איכות הטיפול בניצולי השואה. כולנו תקווה שהמכרז החדש יביא לשינוי מהותי בהתייחסותנו לאלה שעברו את מאורעות השואה ושנדרשים לשירותי רפואה וסיעוד, בכבוד הראוי להם ומתוך אחריות מירבית".

בואו לדבר על זה בפורום גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום