איזה שומן עלול לחזק דיכאון?

(0)
לדרג

מחקר חדש מגלה כי חומצות שומן בלתי רוויות מסוג טראנס מלוות בסיכון מוגבר לדיכאון. לעומת זאת, חומצות שומן בלתי רוויות, בשילוב שמן זית, לוו בסיכון מופחת לדיכאון

מאת: מערכת zap doctors

מאמרים רבים בספרות הרפואית דנו בחשיבות צריכת שומנים והשפעתם על מחלות לב וכלי דם. ממחקר חדש, אשר פורסם בגיליון ינואר של כתב העת PLoS One, עולה כי צריכת שומנים בלתי רוויים עלולה להעלות את הסיכון לדיכאון, בעוד שצריכת שומנים רוויים עשויה להביא לירידה קלה בסיכון זה.

על מנת להעריך את הקשר בין צריכת חומצות שומן ושמנים שנועדו לבישול לבין דיכאון, התבססו החוקרים על נתונים אודות מעל 12 אלף נבדקים בריאים בגיל ממוצע של 37 שנים. בתחילת המחקר מילאו הנבדקים שאלון אשר העריך את רמת הצריכה של חומצות השומן מסוגים שונים, כמו גם שמנים שונים לבישול, כגון שמן זית, חמאה ועוד.

במהלך מעקב שארך 6 שנים בממוצע תיעדו החוקרים אירועים חדשים של דיכאון בקרב המשתתפים, אשר הוגדרו כאבחנה קלינית חדשה על ידי רופא מטפל או התחלת טיפול נוגד דיכאון.

מהתוצאות עולה כי חומצות שומן בלתי רוויות מסוג טראנס מלוות בסיכון מוגבר לדיכאון. לעומת זאת, חומצות שומן בלתי רוויות (הן חומצות שומן חד בלתי רוויות והן חומצות שומן רב בלתי רוויות), יחד עם שמן זית, לוו בסיכון מופחת לדיכאון.

להערכת החוקרים, מהממצאים עולה האפשרות כי דיכאון ומחלות קרדיווסקולאריות חולקים תהליכים פתופיזיולוגיים דומים. בכל מקרה, נראה כי תזונה בריאה עשויה להגן גם מפני מחלות גופניות וגם מפני מחלות נפשיות.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום תזונה קלינית
פורום דיכאון - אבחון וטיפול

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום