צלקות בעור: הלו, זה רדיו?

(2)
לדרג

טיפול בגלי רדיו מביא בשורה לסובלים מצלקות בעקבות אקנה קשה, אבעבועות רוח או ניתוחים. הטכנולוגיה החדשנית מסוגלת למלא את הצלקות ולשפר דרמטית את המראה החיצוני. צרכנות רפואית

מאת: איילת אלקין, כתבת doctors

אבעבועות רוח או אקנה חמורה עלולות להשאיר מזכרות כמעט נצחיות למי שסבלו מהם. במקרה הטוב, יופיעו צלקות במקומות סמויים בגוף אותם קל להסתיר. במקרים אחרים, התזכורות הקבועות הללו מתנוססות על הפנים ויכולות לגרום גם לצלקות נפשיות, רגשי נחיתות וחוסר בטחון. עד לאחרונה, הטיפולים בבעיה כללו לייזר, פילינג עמוק ודרמה רולר - מכשיר דמוי גלגל עם מחטים שמועבר על הפנים במטרה לשפר את מראה הצלקות. בפועל, מסביר ד"ר יאיר גילוני, מתמחה ברפואה אסתטית, הטיפולים הקיימים לא נתנו תשובה מיטבית לסובלים מצלקות: "טיפול בלייזר מוגבל לבעלי עור בהיר והתוצאות לא מספיק משביעות רצון. תקופת הריפוי מלייזר ארוכה מאוד. פילינג עמוק מוגבל רק לפנים, יקר מאוד ואחוזי ההצלחה שלו אינם עולים על 25%. טיפול הדרמה רולר אינו מועיל לצלקות".

בחודשים האחרונים מבצע ד"ר גילוני טיפולים בגלי רדיו מסוג RF, כלומר בתדירויות משתנות: "מדובר במכשיר חדש. עד כה, השתמשו בטכניקה הזו למטרות אחרות: טיפול בצלוליט וחיטוב הגוף. בעוד שהטכניקה הרגילה של גלי רדיו היא דו-קוטבית, בגלי RF מדובר בטכניקה רב-קוטבית. זה מאפשר לגלים להגיע לעומקים שונים בתוך הגוף. הרופא יכול לשלוט עליהם ולקבל תוצאות יותר טובות ומבוקרות. גלי הרדיו האלו הם הבשורה האחרונה בתחום, הטיפול ניתן לכל גווני העור, מיועד לצלקות בכל הגוף וטוב לכל עונות השנה".

טיפול בצלקות
טיפול בצלקות

עור חלק ויפה

על אף שמדובר בטכנולוגיה חדשנית, אין בכוחה להציע פתרון בן לילה. ד"ר גילוני: "כשאנחנו רוצים לסתום צלקות, יש צורך ביצירה של תאי קולגן וסיבים אלסטיים אותם אנו מפסיקים לייצר מגיל מסוים. לשם כך דרושה סדרה של ארבעה עד חמישה טיפולים, בפגישות של אחת לחודש. עם זאת, בחלק מהמקרים רואים תוצאות כבר אחרי הטיפול הראשון".

הטיפול אינו מסב סבל רב לחולים. לדברי ד"ר גילוני, "למכשיר יש שטח פנים מלבני וכך עוברים פעמיים שלוש על כל אזור. הטיפול קצר ולפני שמתחילים בו מורחים אמלה, משחה מאלחשת. אין פה קרני אור או כל חדירה של אור. מי שעובר את הטיפול מרגיש את החום העדין שעובר בעור. "אחרי הטיפול יש אודם מקומי וקצת נפיחות החולפים אחרי כמה שעות או ימים. גלדים שמופיעים לאחר הטיפול נעלמים גם הם לאחר יום או יומיים. בסופו של התהליך נהנה המטופל מעור חלק ויפה יותר".

בואו לדבר על זה בפורום אקנה, פצעי בגרות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום