מעתה: עד 120% תפוסה בפנימיות

(0)
לדרג

בעקבות הסיכום עם האחיות לא יתקבלו חולים מעבר לתפוסה של 120% במחלקות הפנימיות. הר"י מתריע מפני העברת חולים מפנימיות למחלקות לווין

מאת: מערכת zap doctors

מדינת חלם: בזמן שהתפוסה במחלקות הפנימיות בבתי החולים עולה כל הזמן, מחלקות פנימיות וגריאטריות נסגרות. כך למשל, המחלקות הפנימיות בבית החולים קפלן קורסות, ואילו בבית החולים הרצפלד, הסמוך לו, נסגרו שתי מחלקות הכוללות כ-80 מיטות גריאטריות. גם בבית החולים בילינסון מאושפזים עשרות חולים מעבר לתקן המיטות, כאשר בבית החולים השרון הסמוך לו פונתה מחלקה פנימית א'. מצב דומה קיים גם בבית החולים וולפסון, בו התפוסה היומית בשש המחלקות הפנימיות הולכת ומאמירה, כאשר קיימת מחלקה שביעית שאינה פועלת.

בעוד בית החולים אסף הרופא אינו עומד בכמות הפונים ועשרות מיטות מאוישות במסדרונות ובחדרי האוכל, באותו זמן ממש עומדות וממתינות מיותמות מאתיים מיטות במרכז הגריאטרי ראשון לציון, על צוותם, ללא מעש. זאת בשל החלטה תמוהה "לייבש" את בית החולים, תוך מניעה ממאות חולים אשפוז הולם ומכובד. יצוין כי גם בבית החולים נהריה נסגרה מחלקה פנימית. זו תמונת המצב שמצטיירת במכתב ששלח ארגון האחיות למשרד הבריאות ומתאר את מצוקת האשפוז במחלקות הפנימיות.

העומס מפנימית יועבר למחלקות אחרות

בעקבות מכתב ארגון האחיות ולאור ההסכמות שהושגו בין ארגון האחיות למשרד האוצר והבריאות, לפיהן יוגבל שיעור התפוסה במחלקות הפנימיות לשיעור מקסימלי של 120%, משרד הבריאות הפיץ חוזר בנושא. על פי החוזר, יינקטו מספר צעדים לטובת המהלך: מעתה חולה המתאים להעברה למחלקה גריאטרית ואשר הקופה לא מעבירה אותו תוך 48 שעות, יועבר באישור מנהל המחלקה הפנימית בבית החולים למחלקה או למוסד הזמין והמתאים. בנוסף, חולים אשר האבחנה הראשית שלהם אינה פנימית יועברו למחלקות האם שלהם לאחר אישור מנהל המחלקה הפנימית ובתנאי שרופא פנימאי יהיה אחראי עליהם במחלקת האם.

בנוסף, משרד הבריאות ינסה לתמרץ כספית כדי להפחית את ימי האשפוז. במקביל יועלה המחיר של יום אשפוז פנימי.

ד"ר צאקי זיו-נר, יו"ר הסתדרות רופאי המדינה, אמר כי הוא מברך על הסיכום עם האחיות, לפיו תפוסת האשפוז במחלקות הפנימיות תוגבל ל-120%. ואולם, הוא פנה למשרד הבריאות להוציא הוראה חד-משמעית האוסרת על אשפוז חולים פנימיים במחלקות לווייניות. הפתרון שהוצע לתפוסה העודפת במחלקות הפנימיות אינו מתקבל על הדעת, לפיו בתפוסת אשפוז למעלה מ-120% יועברו חולים לאשפוז במחלקות לווייניות מחוץ למחלקות הפנימיות. פתרון זה ייצור עומס במחלקות לווייניות, כגון עיניים, אא"ג, עור אשר בהן מתבצעים באופן רגיל ניתוחים אלקטיביים, והצוות הרפואי הקיים לא יוכל לתת טיפול לחולים במחלוקות הפנימיות על מורכבותם הרפואית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום