מקום עבודה רועש גורם לאינסומניה

(0)
לדרג

מחקר חדש באוניברסיטת בן גוריון: עובדים החשופים לרעש במקום עבודתם מועדים לסבול מצלצול באוזניים וירידה באיכות השינה

מאת: מערכת zap doctors

נזקי שמיעה הנגרמים מעבודה בסביבה רועשת פוגמים באיכות השינה. כך עולה ממחקר שבוצע על-ידי צפנת טסט, סטודנטית לרפואה בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בהנחיית ד"ר עינת שיינר, ד"ר איילה כנפי, ד"ר ארנונה אייל ופרופ' אילנה שוהם-ורדי.

המחקר, אשר פורסם לאחרונה במגזין האמריקאי SLEEP, התבצע בקרב 298 גברים החשופים לרעש ממושך במקום עבודתם והשווה את איכות השינה בין שתי קבוצות, האחת עם ירידה בשמיעה והשנייה ללא ירידה משמעותית בשמיעה.

במסגרת המחקר העובדים עברו מבחן שמיעה, כאשר 99 מהמשתתפים נמצאו כסובלים מירידה בשמיעה ואילו השאר כבעלי שמיעה נורמאלית.

ירידה בשמיעה וצלצול באוזניים

עובדים אשר איבדו את שמיעתם היו בממוצע מבוגרים יותר ונחשפו לרעש זמן ממושך יותר מאשר אלו שלא איבדו את שמיעתם. בנוסף, 51% מהעובדים בקבוצה אשר סבלה מירידה בשמיעה, דיווחו על טינטון (צלצול באוזניים), לעומת 14% בלבד מאנשי הקבוצה אשר שמיעתם לא ניזוקה.

נמצא כי עובדים הסובלים מירידה בשמיעה עקב חשיפה ממושכת לרעש במקום העבודה שלהם מועדים לסבול מירידה באיכות השינה. החוקרים בדקו מספר גדול של אלמנטים של שינה, הכוללים קשיים בהירדמות, השכמה מוקדמת או יקיצות במהלך הלילה, ישנוניות או הרדמות במהלך היום, נחירות וכן עודף תזוזה במהלך השינה.

"אוכלוסיית המחקר שלנו הומוגנית עם חשיפה לרמות גבוהות של רעש מזיק במקום העבודה, מה שאפשר לנו להשוות את איכות השינה בין קבוצות דומות כאשר השוני היחיד ביניהן הוא מצב השמיעה", אומרת צפנת טסט.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום הפרעות שינה
פורום סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)
פורום ליקויי שמיעה, מכשירי שמיעה, שתלי שמיעה ושבלול

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום