נישואין: איך שומרים על הגחלת?

(0)
לדרג

זוגות רבים פחות או יותר ויתרו על קיום יחסי מין, והדבר עלול להוביל לכעס ואף למשבר בנישואין. שינויים פשוטים בהתנהגות יכולים להבעיר מחדש את חדר המיטות

מאת: נגוהה שפרלינג, כתבת doctors

מתברר שאחד הדברים ממנו הישראלים יותר מרוצים הוא חיי האהבה שלהם. מסקר שערכנו בשבועיים האחרונים ב-doctors בקרב 856 גולשים עולה כי 83% מאלו שיש להם זוגיות מאושרים ממנה בחלק גדול מהזמן.

הסקר נערך לקראת וולנטיין דיי, היום שבו חוגגים את האהבה, והוא גם תאריך מתאים לדיון בסוגיה קריטית לחיי זוגיות בריאים: יחסי מין. סקס מהווה בסיס חשוב וחיוני לזוגיות מוצלחת. בני זוג שאינם מגשימים את ההיבט הפיסי של זוגיותם עלולים לחוש החמצה, ולעיתים אף תסכול וכעס. תחושות אלה לאורך זמן עלולות להוביל למשבר חמור. גם בני זוג רבים שקרובים זה לזה ומנהלים קשר נהדר בכל ההיבטים, נתקלים בקשיים דווקא בפן הפיסי, ומתקשים לקיים שגרת מין בריאה ומספקת.

מרים ברנר, מטפלת מינית (סקסולוגית) מוסמכת, חברה ב"איט"ם", האגודה הישראלית לטיפול מיני, טוענת כי קצב החיים המודרני פוגע בזוגיות של זוגות ותיקים, בייחוד בעלי משפחות ואנשי קריירה. חיי המין עלולים ליפול קורבן לחוסר הזמן, ולהתפצלות האנרגיה בין הקריירה, העבודה, החברים והמשפחה. ברנר: "זוגות רבים פשוט מאבדים את האינטימיות ומגיעים למצב של חודשים ארוכים ללא מגע וסיפוק מיניים. מצב דברים זה עלול להיות הרסני ולפגוע בבני הזוג ובמערכת היחסים ביניהם באופן קשה ובלתי הפיך".

ברנר מציגה עצות מעשיות שיסייעו להימנע מהיעדר ממושך של מגע מיני, ומבטיחה שיישומן יחזיר את השמחה לחיי הזוגיות ואת הפעילות המבורכת והחשובה לחדר המיטות.

יחסי מין ונישואין
יחסי מין ונישואין

נעלו את דלת חדר השינה

ברנר: "הורים רבים, בעיקר לילדים בוגרים, נמנעים מלנעול את דלת חדר השינה. חלקם הגדול נוהג כך מתוך חשש שהילדים יבינו מה מתרחש שם. חשש זה אינו מוצדק. הילדים חייבים להבין כי להוריהם יש צורך בניתוק, בזמן משלהם, בפרטיות ובאינטימיות. הילדים אינם צריכים לדעת או לנחש מה בדיוק קורה מאחורי הדלת. ההורים לא חייבים לשתף אותם והם צריכים לבצע את הדברים בשקט ובכבוד מבלי לפרט דבר. אם הילדים יסיקו שהוריהם שוכבים, אין בכך כל פסול. נהפוך הוא, זה דבר טוב ובעל השלכות חיוביות. זהו החינוך המיני הטוב ביותר שיוכלו ילדים אלה לקבל".

ברנר מפצירה בהורים לנעול את דלת החדר כל אימת שהם זקוקים למעט פרטיות ולוא דווקא לשם קיום יחסי מין, וכך לממש את זכותם הבסיסית לחיים פרטיים ונבדלים משאר בני המשפחה.

צאו לחופשה אינטימית בבית

ברנר מציעה לארגן בילוי אינטימי בבית על בסיס קבוע לפחות פעם בשבוע. לתפיסתה, אל הבילוי הזה יש להתייחס כאל דבר חשוב ומקודש שיש לבצעו חרף היעדר הזמן ולמרות כמות הלחצים והדרישות מסביב. ברנר: "לניתוק מאחרים יש חשיבות עצומה. בני זוג אוהבים המצויים בזוגיות טובה נהנים מאוד לשהות יחד ללא הפרעות. כך, למשל, בעת חופשה הם מבלים נהדר, חשים מצוין ובדרך כלל מרבים לקיים יחסי מין. על תענוג שכזה לא מומלץ לוותר, ולכן זוגות שמפאת היעדר זמן וכסף מתקשים לצאת לחופשה, יוכלו להביא את יתרונות החופשה אל חדרם. הבילוי האינטימי מאפשר לבני הזוג לשים לרגע בצד את קשיי השגרה ואולי אף ליהנות ממגע מיני מוצלח".

ברנר מדגישה כי הבילוי האינטימי יכול להיות בחדר או מחוץ לבית: במסעדה, בתיאטרון או בקולנוע; אך הוא חייב להיות ללא שותפים.

קיימו מפגש נעדר מטרה

הבילוי האינטימי יכול להצליח הרבה יותר אם בני הזוג יסכימו מראש כי המפגש יהיה חסר מטרה. מצד אחד אין המדובר במפגש ספונטני, אלא במפגש מתוכנן, ממש כמו חופשה, שמומלץ להתכונן אליו, לצפות לו, להתרגש לקראתו, לתכנן הגשמת פנטזיות, ללבוש לבנים סקסיים ולשים בושם מפתה. מצד שני, אין להגדיר באופן נוקשה את אופי המפגש.

לדברי ברנר, "אנשים רבים, ובעיקר נשים, חוששים להשתתף במפגש כזה כשהם מניחים שיכלול בהכרח מגע מיני מלא. חשוב מאוד שהמפגש לא ילווה בתחושת הישגיות. בני הזוג צריכים להגיע למפגש פתוחים להצעות ולהניח לזרימה הטבעית להכתיב את ההתרחשויות. אם בני הזוג לא יחתרו למגע מיני מלא הכולל חדירה וסיפוק, אלא יסתפקו, לעיתים, בהתעלסות, התלטפות או חיבוק, המפגש ישא אופי רגוע ונינוח ויהווה קרקע נוחה לאינטימיות בריאה".

בואו לדבר על זה בפורום סקסולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום