סקס בעת הריון לא פוגע בעובר

(0)
לדרג

ממצא מרגיע: יחסי מין במהלך הריון בטוחים ברוב המקרים. הימנעות ממגע מיני מומלצת רק לנשים בסיכון ללידה מוקדמת ולאלה עם שליית פתח

מאת: ד"ר עמית עקירוב

נשים הרות רבות מביעות חשש מפני קיום יחסי מין במהלך ההריון בשל החשש מפני פגיעה בעובר. כעת, ממאמר חדש שפורסם בכתב העת Canadian Medical Association Journal עולה כי יחסי מין במהלך הריון בטוחים באופן כללי, עם סיבוכים מעטים.

פעילות מינית נפוצה במהלך ההריון, ואולם השכיחות קטנה עם התקדמות ההיריון. ניתן לייחס את הירידה בקיום יחסי המין לבחילות, חשש מהפלה, חשש מנזק לעובר, העדר עניין, אי נוחות, תחושת אי נוחות גופנית, חשש מקרע קרומים, חשש מזיהום או עייפות. הליבידו ושביעות הרצון המינית מושפעים לרעה בשל התפיסה העצמית של האישה כפחות מושכת.

במאמר כותבים המומחים כי יחסי מין הם יחסית בטוחים במהלך ההריון. הימנעות ממגע מיני מומלצת רק לנשים בסיכון ללידה מוקדמת, ולאלה עם שליית פתח המצויות בסיכון מוגבר לדימום טרם הלידה.

זיהום בדרכי מין תחתונות

עם זאת, מהמחקרים עולה כי מגע מיני שכיח לווה בסיכון מוגבר ללידה מוקדמת רק בקרב נשים עם זיהום בדרכי המין התחתונות. העדויות התומכות בהמלצה להגבלת הפעילות המינית בנשים בסיכון גבוה בשל הריון מרובה עוברים, אי שלמות של צוואר הרחם או היסטוריה של צירים מוקדמים.

באופן תיאורטי, נשים הרות מצויות בסיכון נמוך יותר ל-PID (זיהומים/דלקות באגן). עם זאת, בטרימסטר הראשון מערכת דרכי המין העליונה עדיין בסיכון לזיהום, וזיהום כרוני בדרכי המין העליונות עשוי להישנות במהלך ההריון.

החוקרים מסכמים כי קיום יחסי מין הוא בטוח במהלך ההריון. בהריונות עם שליית פתח או סיכון מוגבר ללידה מוקדמת, אין עדויות התומכות בהימנעות ממגע מיני, אך מדובר בהמלצה סבירה לאור הסיבוכים התיאורטיים.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום