תה ירוק מפחית סיכון למחלת לב

(0)
לדרג

תה להמונים: מסקירה מדעית חדשה עולה כי עלייה בצריכת כוס תה ירוק ליום לוותה בסיכון נמוך ב-10 אחוזים להתפתחות מחלת לב כלילית

מאת: מערכת zap doctors

במאמר חדש שפורסם בכתב העת American Journal of Clinical Nutrition כותבים חוקרים כי הראיות הקיימות אינן תומכות בהשפעה מגינה של צריכת תה שחור כנגד התפתחות מחלת לב כלילית. עם זאת, הם מציינים כי יש ראיות המצביעות על קשר אפשרי בין צריכת תה ירוק לבין סיכון מופחת להתפתחות מחלת לב כלילית.

מחקרים אפידמיולוגים לא הדגימו תוצאות עקביות בנוגע לקשר בין צריכת תה לבין הסיכון להתפתחות מחלת לב כלילית. לפיכך, החוקרים ערכו סקירה של הספרות הרפואית להערכת הקשר הנ"ל. הסקירה כללה 18 מחקרים שפורסמו בין השנים 1966 עד 2009.

החוקרים לא מצאו קשר מובהק בין צריכת תה שחור לבין הסיכון להתפתחות מחלת לב. באשר לצריכת תה ירוק, הם מצאו כי כל עלייה בכוס תה ירוק נוספת ליום לוותה בסיכון נמוך ב-10% להתפתחות מחלת לב כלילית.

החוקרים מסיקים כי תוצאות אלה אינן תומכות בהשפעה מגינה של צריכת תה שחור כנגד התפתחות מחלת לב כלילית. לדבריהם, המידע המוגבל הקיים אודות צריכת תה ירוק תומך בקשר אפשרי בין צריכתו לבין סיכון מופחת להתפתחות מחלת לב כלילית, עם זאת, הם קוראים לערוך מחקרים נוספים בתחום בטרם ניתן יהיה לקבוע בוודאות כי אכן קיים קשר שכזה.

החוקרים מוסיפים כי יש בסיס ביולוגי להשפעה של תה על הסיכון להתפתחות מחלת לב כלילית. לדבריהם, קטכינים (catechins) בתה הירוק הוכחו כמעכבים חימצון, דלקת בכלי הדם, התפתחות נגעים טרשתיים וקרישי דם, ובעלי השפה חיובית על פרופיל השומנים בדם ועל תגובתיות כלי הדם, דבר אשר מצביע על מגוון רחב של השפעות מועילות אפשריות ביחס למחלת לב כלילית. בשל רמות התסיסה השונות, תכולת הקטכינים והרכבם עשוי להיות שונה מאוד בין תה ירוק לתה שחור.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה - הפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום