שיא: בחודש אחד הושתלו 35 איברים

(0)
לדרג

מתחילת 2011 תרמו 8 משפחות את איברי יקיריהם שנפטרו, ובכך העניקו חיים חדשים ל-27 חולים. מותו של אבי כהן העלה את המודעות לסוגיית המוות המוחי והשלכותיה

מאת: מערכת zap doctors

שנת 2011 נפתחה במספר שיא של תרומות והשתלות: שמונה משפחות נענו לתרום מאיברי יקיריהם שנפטרו, וכתוצאה מכך הושתלו 35 איברים ב-27 השתלות בישראל ובהשתלה אחת בחו"ל. כך עולה מנתונים שמפרסם היום (ג') המרכז הלאומי להשתלות.

מרבית המשפחות של הנפטרים (כתוצאה ממוות מוחי נשימתי) הפנימו החודש ביתר קלות את משמעות האבחנה ואת סופיות המוות המוחי. בכל שיחה עם משפחה עלה נושא המוות המוחי נשימתי 'בנשימה אחת' עם אזכור מותו של אבי כהן.

במרכז להשתלות סבורים כי מותו של אבי כהן והפרסום שניתן לקביעת המוות המוחי נשימתי, חדר לתודעתם של אזרחי המדינה ותרם להבנה מעמיקה של סוגיית המוות המוחי והשלכותיה.

תרומות האיברים הושגו בבתי החולים הבאים: סורוקה (1), בילינסון (3), רמב"ם (2), איכילוב (2). ההשתלות בוצעו בהדסה, בילינסון, איכילוב ושניידר. האיברים שהושתלו הם לב - 3, ריאה - 3, שתי ריאות - 3, כבד - 6, כליה לבלב - 3, כליות - 8, שתי כליות במושתל אחד.

בזכות ההשתלות ניתנה הזדמנות לחיים חדשים ל-27 חולים בישראל, שברובם הושתל איבר אחד.

בנוסף, כבד מתורם פעוט, נשלח לחו"ל, מכיוון שלא נמצא מועמד מתאים בארץ. הכבד הושתל בפעוטה בת 18 חודשים במרכז ההשתלות בהנובר שבגרמניה - זאת מייד לאחר חתימת הסכם שיתוף פעולה עם מדינות היורוטרנספלנט: הולנד, גרמניה, בלגיה, אוסטריה, לוקסמבורג, סלובניה וקרואטיה.

יש לציין כי בזכות הסכם זה יוכל המרכז להשתלות בישראל לפנות לעזרת ארגון זה לקבל איברים לחולים במצבים דחופים - לפי קריטריונים בינלאומיים.

דבורה שרר, דוברת המרכז הלאומי להשתלות, מציינת כי "חתימה על כרטיס אדי היא בעלת חשיבות רבה מאוד. למשפחה קל יותר לקבל החלטה בזמן אמת, לתרום איברים ולהציל חיים כי זה היה רצון הנפטר, וזאת צוואתו".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום כירורגיה של הכבד ודרכי המרה
פורום ניתוחי לב

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום