פלטפוס מגדיל סיכוי לכאבי ברכיים

(0)
לדרג

מחקר חדש מגלה: 30% מהאנשים עם כפות רגליים שטוחות סובלים מכאבי ברכיים, לעומת 20% מהאנשים עם קשת גבוהה של הרגל המתמודדים עם כאב ברכיים דומה

מאת: מערכת zap doctors

ממחקר חדש, אשר פורסם בגיליון ינואר של כתב העת Arthritis Care and Research, עולה כי אנשים עם כפות רגליים שטוחות סובלים משכיחות גבוהה יותר של כאבי ברכיים ושחיקת סחוס הברך בהשוואה לאנשים עם קשת גבוהה של כף הרגל.

מדגם המחקר כלל למעלה מ-1,900 מבוגרים בגיל ממוצע של 65 שנים. כ-20% מהם דיווחו על כאבי ברכיים קבועים. החוקרים העריכו את קשת כף הרגל, וכן את שחיקת הסחוס בברך באמצעות בדיקת MRI.

בקבוצת המשתתפים עם כפות רגליים שטוחות, שכיחות כאבי ברכיים עמדה על 30%, זאת לעומת שכיחות של כ-20% באלה עם קשת גבוהה של כף הרגל. לאחר שנלקחו בחשבון גיל ומשקל המשתתפים, אצל בעלי כפות רגליים שטוחות הסיכון לכאבי ברכיים היה גבוה יותר בשיעור של 30%. נזק לסחוס הברך אובחן ב-30% מהרגליים עם כפות רגליים שטוחות, זאת בהשוואה לכ-20% מאלו עם קשת גבוהה.

החוקרים כותבים כי למרות הקשר הנצפה בין כפות רגליים שטוחות לשחיקת סחוס וכאב ברכיים, לא ברור בשלב זה מה הגורם ומה התוצאה. אמנם ניתן להסביר שינויים בעומס על הברך על ידי שינוי אופן הדריכה, אך דרושים מחקרים נוספים בנושא.

בואו לדבר על זה בפורום אורתופדיה - בעיות כף רגל וקרסול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום