אינטרנט: גלישת יתר גורמת לדיכאון

(0)
לדרג

הכי טוב להיות באמצע: מנתונים עולה כי ה'גולשים כבדים' מבני הנוער נמצאים בסיכון גבוה ללקות בדיכאון. גם היעדר גלישה עלולה להצביע על עומס נפשי

מאת: ד"ר עמית עקירוב

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון ינואר של כתב העת Pediatrics עולה כי בקרב מתבגרים, הגולשים באינטרנט מעל שעתיים ביום וכן בקרב אלה שאינם גולשים כלל באינטרנט, קיים סיכון גבוה יותר לדיכאון.

החוקרים התבססו על נתוני סקר משנת 2002, שכלל אלפי מתבגרים בגילאי 16-20. המשתתפים מילאו שאלונים להערכת משך זמן הגלישה באינטרנט לפי 4 קטגוריות: (1) גלישה של יותר משעתיים ביום (גולשים כבדים); (2) גלישה של מספר ימים בשבוע, פחות משעתיים כל יום (גולשים קבועים); (3) גלישה במשך פחות משעה בשבוע (גולשים מזדמנים); (4) לא גלשו באינטרנט בחודש האחרון (לא גולשים).

קשר בצורת U

בקרב הגולשים הכבדים, בנים ובנות, שכיחות דיכאון היתה גבוהה יותר יחסית לגולשים הקבועים. בנים נמצאו בסיכון גבוה יותר להשמנת יתר, ואילו בנות בסיכון גבוה יותר לחוסר שינה. בנים שלא גולשים באינטרנט וכן בנות שלא גולשות או גולשות מעט נמצאו גם הם בסיכון גבוה יותר לדיכאון. תלונות על כאבי גב תועדו בעיקר בבנים שלא גולשים באינטרנט.

החוקרים מסכמים כי הקשר שנמצא בין גלישה באינטרנט לבין נטייה לדיכאון במתבגרים הוא קשר בצורת U, עם עלייה בסיכון לדיכאון בקצוות. בנוסף, הגולשים הכבדים נמצאו בסיכון גבוה יותר למחלות גופניות (השמנת יתר, חוסר שינה).

לפיכך, נראה כי הן גלישת יתר והן חוסר גלישה באינטרנט עלולים להצביע על עומס נפשי. כיום, בעידן ה-Facebook וה-Twitter יש לצפות לשעות גלישה רבות בהרבה מזמן ביצוע המחקר ב-2002.

בואו לדבר על זה בפורום דיכאון - אבחון וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום