ויטמין D - חיוני לעצמות ולריאות

(0)
לדרג

ויטמין D חשוב לצפיפות העצם, כמו גם לתפקוד התקין של הריאות. מחקר חדש מצא כי לחולי ריאה כרוניים יש פי 2.5 מחסור בוויטמין D, לעומת כלל המשתתפים

מאת: מערכת zap doctors

בימינו, מטופלים רבים נוטלים תוספי ויטמין D וסידן, כאשר המטרה העיקרית היא שמירה על מסת העצם ומניעת שברים. מחקרים קודמים מצאו כי לוויטמין D חשיבות רבה במצבים נוספים, מעבר לצפיפות העצם ושברים; וכעת ממחקר חדש, אשר פורסם בגיליון ינואר של כתב העת Chest, עולה כי חוסר ויטמין D אף עשוי להיות קשור להתפתחות מחלות ריאות אוטואימוניות מסוימות, דוגמת מחלת ריאות אינטרסטיציאלית (ILD אוInterstitial Lung Disease).

במסגרת המחקר, חוקרים בחנו את רמות ויטמין D בדם בקרב למעלה מ-100 משתתפים. כל המשתתפים סבלו ממחלות ריאה כרוניות (מחלת ריאות אינטרסטיציאלית או סיבות אחרות ללייפת ריאתית). בקבוצת החולים עם מחלות ריאה אינטרסטיציאליות, חוסר ויטמין D היה נפוץ יותר בשיעור של פי 2.5.

לדברי החוקרים, הממצאים עולים בקנה אחד עם מחקרים קודמים, אשר הדגימו קשר בין חוסר ויטמין D לבין התפתחות מחלות אוטואימוניות כגון זאבת (SLE, או Systemic Lupus Erythematosus) וסוכרת מסוג 1. בנוסף, מצאו החוקרים כי בקרב המשתתפים במחקר, רמות נמוכות של ויטמין D היו קשורות לתפקוד ריאתי ירוד.

החוקרים מסכמים כי לאור ממצאי המחקר ניתן להניח כי לוויטמין D יש תפקיד בהתפתחות מחלות ריאה אינטרסטיציאליות, וכן להחמרה בתפקוד הריאתי של חולים אלה. בהמשך, בכוונתם לבדוק האם תוספת חיצונית של ויטמין D תביא לשיפור התפקוד הריאתי של חולים אלה.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן ריאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום