אלרגי לבוטנים? כנראה גם לשומשום

(0)
לדרג

יש קשר בין אגוזים ובוטנים לבין שומשום: מחקר חדש מצא כי ילדים הסובלים מאלרגיה לבוטנים ואגוזים נמצאים בסיכון של עד פי 10 לאלרגיה לשומשום

מאת: ד"ר עמית עקירוב

במאמר חדש שפורסם בגיליון דצמבר של כתב העת Pediatric Allergy and Immunology מדווחים חוקרים כי בקרב ילדים הסובלים מאלרגיה לבוטנים ו\או אגוזים, יש סיכון גדול יותר לאלרגיה לשומשום. עם זאת, לא נמצאה שכיחות מוגברת של אלרגיה לקוקוס בילדים אלה.

לאור העלייה הנרחבת במקרי אלרגיה לשומשום וקוקוס ברחבי ארצות הברית, ביקשו החוקרים לבחון במחקר הנוכחי האם קיים סיכון מוגבר לאלרגיה לשומשום ו/או קוקוס בילדים עם אלרגיה ידועה לבוטנים ואגוזים. החוקרים התבססו על תוצאות מבחנים עוריים (skin prick test) שנערכו בילדים לאלרגיה לשומשום או קוקוס.

אלרגיה לשומשום תועדה בשכיחות מוגברת בקרב ילדים עם אלרגיה לבוטנים בלבד (עם עלייה של כמעט פי 7 בסיכון), ובאלה עם אלרגיה לבוטנים ואגוזים (עלייה של כפי 10 בסיכון). עם זאת, החוקרים לא מצאו קשר בין אלרגיה לבוטנים או אגוזים ובין אלרגיה לקוקוס.

לאור ממצאי המחקר, החוקרים מסכמים כי בילדים עם אלרגיה לבוטנים ו\או אגוזים קיים סיכון מוגבר לאלרגיה לשומשום, אך לא לקוקוס.

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום