"יש לייעד תקציב להסברה נגד זנות"

(0)
לדרג

במהלך דיון בוועדה למאבק בסחר בנשים הועברה בקשה לאוצר להקצות עודפי תקציב לצרכי הסברה נגד זנות. באיכילוב הוקמה יחידה ייעודית לנפגעות תקיפה מינית

מאת: מערכת zap doctors

נדיר שאנו מתבשרים על עודפי תקציב לא מנוצלים: בדיון שנערך היום (ג') בוועדת המשנה למאבק בסחר בנשים בראשות ח"כ אורית זוארץ ביקשו חברי הוועדה ממשרד האוצר לנצל עודפי תקציב היסטוריים שיועדו למאבק בסחר בנשים, למטרת קמפיין הסברתי נגד זנות.

בדיון הודיעה הרשות לקידום האישה במשרד ראש הממשלה, בראשות ורד סויד, על פעילותה בנושא זה. מסתבר כי תקציבים שיועדו לעניין לא נוצלו עד כה מאחר שהמשרדים השונים לא הספיקו לבצע פרויקטים במועדים המבוקשים.

מיכל רוזין, מנכ"לית איגוד מרכזי סיוע לנפגעות תקיפה מינית, דיווחה על הקמת יחידת אשפוז ייעודית בבית החולים איכילוב, לנפגעות תקיפה מינית. הנשים יאושפזו בנפרד, וכל המטפלות יהיו בעלות הכשרה לנושא. היחידה כוללת 8 מיטות ותנוהל על ידי ד"ר ציביה זליגמן.

עדה פליאל-טרוסמן, סגנית מנהלת השירות לטיפול בנערות וצעירות במשרד הרווחה, התייחסה לסוגיה של מקלטים ייעודיים לקטינות העוסקות בזנות: "יש מקלטים לנערות בנפרד ממקלטים לנשים בוגרות, אבל אין מקלטים ייעודיים לעוסקות בזנות בכוונה. איננו רוצים שתדבק בהן סטיגמה, ואנו מעדיפים להעבירן למוסדות עם נערות אחרות בסיכון, ואם אפשר אפילו לשלבן במסגרות נורמטיביות".

בנוסף, סיפרה פליאל-טרוסמן גם על פעילות הפרויקט "ערים וערות בלילה" בתל אביב ובחיפה, והתחלת פרויקט דומה באילת. יצוין כי איתור הנערות והנערים העוסקים בזנות נעשה באמצעות עמותת "עלם".

מרים שכטר, הממונה על קידום מעמד האישה במשרד החינוך, דיווחה על פעילות הסברתית בקרב מורים ומנהלים ובקרב תלמידים. לדבריה, בכל שנה נחשפים לתוכניות לימוד אלה כ-2,000 תלמידים בכיתות ט'-י', ומאות תלמידים נוספים לומדים יחידה על מגדר ומשפט בכיתות י"א-י"ב.

בואו לדבר על זה בפורום נפגעי/ות תקיפה מינית - תמיכה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום