צעיר ניצל אחרי מאבק בחיידק נדיר

(0)
לדרג

פצעון קטן הפך לזיהום נדיר וקטלני מחיידק 'מרסה', שאיים על חייו של צעיר מהצפון. במאמץ משולב של מומחי בי"ח 'כרמל', חייו של הצעיר ניצלו

מאת: מערכת zap doctors

הכל החל בפצעון קטן ומציק בפרק היד של צחי ראומי, צעיר בן 24 מצפון הארץ, אשר התפתח במהירות לזיהום נדיר שאיים על חייו. "הלכנו לקופת חולים, שם ניקזו לצחי את המוגלה מהפצעון, קיבלנו אנטיביוטיקה והלכנו הביתה", מספרת רוזה, אימו של צחי.

לאחר שהאנטיביוטיקה לא עזרה וחומו של צחי עלה על 41 מעלות, הוא הגיע לחדר המיון של בית החולים כרמל. צחי עבר סדרת בדיקות בסיומן נמצא כי הוא הותקף על ידי חיידק נדיר וקטלני בשם MARSA, שעד היום כמעט ולא נראה בבתי החולים בארץ.

"אנחנו מכירים מהספרות כי החיידק קיים ותוקף בארה"ב", מסביר ד"ר ובר, מנהל יחידת הזיהומים בבית החולים, "אבל כאן בישראל, מקרה של בחור כל כך צעיר עם חיידק כה קטלני בבית חולים כמעט שלא היה עד היום".

מצבו של צחי התדרדר במהירות והוא הובהל ליחידה לטיפול נמרץ, שם נלחמו הרופאים על חייו. "החיידק הקטלני התפשט במהירות בגופו של צחי ופגע בצורה קשה מאוד בבריאותו", אומרת ד"ר סילביאן בורשטיין, מנהלת טיפול נמרץ בבית החולים כרמל. "ניסינו את כל סוגי האנטיביוטיקה הקיימים, עד שנאלצנו להרדים ולהנשים אותו, בכדי לאפשר לו ריווי חמצן בדם לאחר שכל הריאות שלו התמלאו במרסה ודלקות קשות".

קוקטייל אנטיביוטיקה ייחודי

אחרי התייעצויות מסביב לעולם וחקירות ארוכות הצליח ד"ר ובר לפצח את קוקטייל האנטיביוטיקה הנדיר, שהראה סימנים כי הוא מצליח לטפל בחיידק המרסה של צחי.

לאחר בדיקות מקיפות התגלה כי מקור הזיהום במפרק הירך, וצחי הורד לחדר הניתוח, שם נוקז הזיהום. לאחר הניתוח צחי הועלה למחלקה, כשהוא נקי ממקור הזיהום. "ניהלנו פה מלחמה על חייו של צחי בכל החזיתות", אמר ד"ר ובר.

כעת, מצבו של צחי טוב; הגוף שלו מגיב לאנטיביוטיקה, והוא צפוי להשתחרר הביתה בימים הקרובים להמשך טיפול תרופתי באנטיביוטיקה.

רוזה, אימו של צחי שלא משה ממיטתו, אומרת כי צחי הוא בנה הראשון, לאחר 17 שנים של טיפולים בהם ניסתה להיכנס להריון. "ביקשתי מאלוהים שאחרי שנתן לי את המתנה בפעם הראשונה, ישאיר לי את הבן ולא יקח אותו. אני שמחה ומודה לו שהוא שמע אותי".

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום